اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
در همایشی بازرگانی در مسکو؛

راههای گسترش همکاری های بازرگانی ایران و روسیه بررسی شد

محافل بازرگانی ایران و روسیه و جمعی از بازرگانان دو کشور در همایشی بازرگانی در مسکو راههای گسترش همکاری های تجاری میان دو کشور را بررسی کردند.

این همایش با عنوان همایش «برون مرزی تجارت کاربردی با روسیه» روز پنجشنبه توسط مرکز آموزش بازرگانی وابسته به مؤسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه، برگزار شد.

شرکت کنندگان در این همایش از محافل بازرگانی ایران و روسیه در خصوص راههای برقراری همکاری های بازرگانی میان دو کشور و توسعه همکاری های موجود گفت وگو و تبادل نظر کردند.
گئورگی پتروف، نایب رییس اتاق بازرگانی و صنایع روسیه، در ابتدای همایش با اشاره به اهمیت آن گفت: این همایش را با مشارکت شرکای ایرانی و بخش تجاری این کشور به منظور توسعه همکاری های بازرگانی دو کشور برگزار می کنیم.
وی افزود: امیدواریم روابط و همکاری های بازرگانی دو کشور در دوره جدید توسعه بیابد و سهم مهمی در گسترش همکاری های دوجانبه داشته باشد.
دکتر مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه نیز سخنانی در خصوص ظرفیت های صادراتی ایران و روسیه و حمایت های دیپلماتیک از تجار ایرانی بیان داشت.
سفیر کشورمان با بیان این که ایران و روسیه دو تولید کننده عمده منابع انرژی هستند بر لزوم عدم وابستگی دو کشور به این منابع در ساختار اقتصادی و تجارت خارجی خود تأکید کرد.
وی خاطرنشان کرد: معاهده سرمایه گذاری ایران و روسیه آماده شده است و در ماههای آینده امضا خواهد شد.
سنایی از اقدامات مهم انجام گرفته میان دو کشور به پاراف موافقت نامه تسهیل روادید میان ایران و روسیه اشاره کرد و گفت: این موافقت نامه در پاییز امضا خواهد شد که برای توسعه همکاری های بازرگانی مهم است.
وی با اشاره به خصوصیات ویژه بازار روسیه گفت: بازرگانان ایرانی باید توجه داشته باشند که بازار روسیه با بازارهای افغانستان و عراق تفاوت دارد.
سفیر ایران همچنین بر ضرورت حضور شرکت ها و مراکز اقتصادی کوچک کشورمان در کنار شرکت های بزرگ در بازار روسیه و مشارکت آنها در توسعه روابط بازرگانی تأکید کرد.
«اسدالله عسگراولادی» رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه روز جمعه گفت: افزایش سطح روابط تجاری دو کشور از دو میلیار دلار به پنج میلیارد دلار در آینده ای نزدیک ممکن خواهد بود.
وی گفت: ایران و روسیه ظرفیت های گسترده ای برای توسعه روابط دارند که باید از آن استفاده شود.
رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه خاطرنشان کرد: با توجه به زمینه های گسترده همکاری بین دو کشور، باید به تجارت ایران با روسیه به صورت مستقل از کشورهای همسود نگریسته شود.
رجب صفراف رییس مرکز مطالعات ایران معاصر در روسیه و از کارشناسان روس آشنا به امور ایران نیز در همایش «برون مرزی تجارت کاربردی با روسیه» به ضرورت توسعه همکاری های بازرگانی میان ایران و روسیه اشاره و امضای موافقت نامه همکاری های اقتصادی-بازرگانی میان دو کشور را در سال 2016 مهم و ضروری خواند.
وی همچنین با تأکید بر ضرورت تأسیس بانک ایرانی-روسی، گفت: این بانک باید فعالیت خود را به پرداخت های بانکی با واحدهای پولی روبل و ریال مختص کند و شعبه هایی در تهران و مسکو داشته باشد.
صفراف در مقام کارشناس اتاق بازرگانی و صنایع روسیه همچنین بر لزوم امضای قرارداد لغو روادید میان ایران و روسیه و آغاز اجرای آن از سال آینده برای توسعه روابط و همکاری های بازرگانی و اقتصادی تأکید کرد.
محورهای همایش «برون مرزی تجارت کاربردی با روسیه» شامل نقش و جایگاه ایران در منطقه و ظرفیت های تجاری با روسیه، پتانسیل های صادراتی ایران به روسیه، روشها و شیوه های کاربردی تجارت بین ایران و روسیه، شیوه اعتبارسنجی و شناسایی تولید کنندگان معتبر ایران و روسیه، ویژگی بازار مصرف و رفتار مصرف کنندگان و بیمه و ضمانت صادرات کالاهای ایران به روسیه بود.
در چارچوب این همایش یکروزه، دیدار و گفت وگویی میان بازرگانان ایران و روسیه برای آشنایی بیشتر با یکدیگر و برقراری همکاری ها برگزار شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد