اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
با خارج کردن ذخایر طلا از بانک مرکزی آمریکا؛

هژمونی اقتصادی آمریکا پایان می یابد؟

سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که اگر ذخایر خارجی طلا از فدرال رزرو آمریکا خارج شود و کشورهای خارجی بخواهند ذخایر طلای خود را از آمریکا خارج کنند این مساله نقش ژئوپلیتیک اقتصاد آمریکا در جهان را تضعیف خواهد کرد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه خبری اسپاتنیک، در حالی که اقتصاد جهانی هنوز با تبعات بحران مالی و اقتصادی 2008 میلادی روبرو است، کشورهای اروپایی قصد دارند تا بخشی از ذخایر طلای خود را از فدرال رزرو آمریکا خارج کرده و از این ذخایر طلا برای تقویت اقتصادهای خود بهره برداری کنند.

بر اساس این گزارش بزرگترین ذخایر طلا که هم اکنون در فدرال رزرو آمریکا نگهداری می شود مربوط به آلمان است. آلمان بیش از 674 تن ذخایر طلای خود را در آمریکا نگهداری می کند. آلمان در مجموع بیش از 3500 تن ذخایر طلا در اختیار دارد.

نخستین تلاش کشورهای خارجی برای بیرون بردن ذخایر طلای خود از آمریکا مربوط به سال 2012 میلادی است. در آن موقع ، آلمان تلاش هایی را برای بیرون بردن ذخایر طلای خود از آمریکا انجام داد ولی این مساله با مخالفت واشنگتن روبرو شد.

آمریکا اعلام کرده است که نمی تواند در شرایط کنونی امنیت لازم برای انتقال ذخایر طلای آلمان را تامین کند. از سوی دیگر آمریکا اعلام کرده است که نمی تواند شمش های طلای متعلق به آلمان را از شمش های طلای متعلق به آمریکا تشخیص دهد.

گزارش سایت طلا می افزاید، در نهایت آلمان تصمیم گرفت تا تنها 10 درصد ذخایر طلای خود در آمریکا را بازگرداند. به اعتقاد کارشناسان اقتصادی آمریکا به دو علت حاضر نیست ذخایر طلای کشورهای خارجی را به هر قیمتی نگه دارد.

نخست اینکه دلار آمریکا بر خلاف یورو و ین با طلا حمایت و تقویت نمی شود. در نتیجه واشنگتن می خواهد از نقش جهانی دلار خود با این اقدام حمایت کند.

دوم هم انکه، بازگرداندن ذخایر طلای کشورهای خارجی از آمریکا تاثیر مثبتی بر اقتصاد جهانی خواهد داشت و این مساله به ضرر نقش ژئوپلیتیک آمریکا و هژمونی این کشور در جهان خواهد بود.

آلمان و سایر کشورهای اروپایی بخشی از ذخایر طلای خود را پس از جنگ جهانی دوم به آمریکا منتقل کرده اند و این ذخایر طلا در بانک های مرکزی مختلف در ایالت های آمریکا نگهداری می شود.

انتهای پیام /

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد