اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران:

تغییر رویه خرید، میزان تولید طلا را کاهش داده است

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با تاکید براینکه تغییر رویه مصرف و خرید، میزان تولید طلا و مصنوعات آن را کاهش داده است،‌گفت: نوسانات چند سال گذشته سود قابل توجهی را افراد در بازار سکه و طلا کرد و این موضوع با کاهش نرخ سپرده بانکی، سرمایه را به بازار طلا و سکه وارد کرد.



طلا و مصنوعات طلا در بین خانواده‌های ایرانی دارای جایگاه بسیار مناسبی از گذشته بوده است، خانواده‌ها طلا را به عنوان یک کالای زینتی که در آینده برای آن‌ها سرمایه‌ای محسوب می‌شود خریداری می‌کردند و در صورت لزوم با فروش آن‌ها نیازهای اصلی خانواده همچون خرید ملک و وسیله نقلیه پاسخ داده می‌شد.

در چند سال گذشته با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و خانواده‌ها قیمت طلا افزایش قابل توجهی به خود گرفت و از سوی دیگر قیمت دیگر محصولات اولیه یک زندگی نیز روند صعودی را برای خود انتخاب کرد، با وجود آن که نرخ طلا و کالاهای مصرف خانواده‌ها در کنار یکدیگر افزایش پیدا کرده است اما در شرایط فعی فروش طلاهای ذخیره شده در خانه‌ها جوابگوی افزایش قیمت نیازهای اولیه زندگی نیست.

رویه خرید طلا و مصنوعات آن در طی چند سال اخیر چند باری به واسطه تغییر شرایط بازار طلا و بازارهای موازی دستخوش تغییر شد در این رابطه رئیس اتحادیه طلا و جواهر با بیان این که تغییر رویه مصرف و خرید، میزان تولید طلا و مصنوعات آن را کاهش داده است،‌ گفت: نوسانات چند سال گذشته سود قابل توجهی را افراد در بازار سکه و طلا کرد و این موضوع با کاهش نرخ سپرده بانکی، سرمایه را به بازار طلا و سکه وارد کرد.

محمد کشتی‌آرای اظهار کرد: قبل از سال‌ 89 در کشور فرهنگ استفاده از طلا با تفکر پشتوانه مالی خانواده رایج بود، اما از سال 1389 با آغاز نوسانات شدید افزایش قیمت طلا و کاهش نرخ سود سپرده بانکی، سپرده‌های بانکی از بانک‌ها به سمت بازار طلا و سکه سوق پیدا کرد.

او با بیان این که نوسانات سود قابل توجهی را عاید افراد کرد، ادامه داد: با افزایش نوسانات افزایشی قیمت سود قابل توجهی عاید مردم شد که این موضوع در نهایت رویه و سبک خرید مردم را با تغییر مواجه کرد.

وی با اشاره به این که رویه ایجاد صف‌های طولانی خرید سکه و طلا برای سود بیشتر دو سالی ادامه یافت، تاکید کرد: زمانی که مردم از جریانی سود قابل توجهی دریافت کنند، دیگر به آن کالا همچون طلا نگاه زیورآلاتی ندارند و هدف خرید تنها در راستای کسب سود بیشتر است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: در دو سال اخیر روند خرید در بازار سکه و طلا تغییر کرده و عده قابل توجهی در سرمایه‌گذاری طلا دچار زیان شده‌اند، از این رو نگاه بدبینانه‌ای در بین خریداران طلا و سکه ایجاد شده و تنها افرادی که مجبور به خرید در بازار هستند طلا و سکه خریداری می‌کنند.

او با تاکید بر این که تغییر فرهنگ خرید، کاهش میزان تولید طلای داخلی را رقم زده است، افزود: توجه به سبک خرید توسط مردم کاملا منطبق بر نیاز و سبک زندگی افراد است و اندک فردی با توجه به نوسان سکه در محدوده 890 هزار تا 1 میلیون تومان برای دریافت سود به خرید سکه روی آورده است.

کشتی‌آرای با اشاره به این که میزان مصرف طلا و جواهر کاهش یافته است، گفت: حجم اعظم خرید طلا و جواهر جنبه اجباردارد و در فرهنگ ایرانی به سنتی تبدیل شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: استفاده به صورت تفریحی به شدت کاهش یافته و جوانان برای سرمایه‌گذاری هزینه خرید طلا را به عنوان سپرده بانکی ذخیره می‌کنند و از سوی دیگر بدلیجات وارداتی تا حدودی جایگزین جنبه ظاهری طلا شده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد