اونس طلا2376.64
مظنه14,536,000
18 گرم3,355,600
ارزش سکه32,749,608
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,700,000
ربع15,000,000
معاملات سکه برای تحویل اردیبهشت ۹۵ آغاز شد؛

رشد بیش از سه برابری حجم قراردادهای آتی در روز گذشته

بازیگران معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران روز گذشته شاهد بازگشایی اولین قرارداد تحویل سکه برای سال ۹۵ بودند به طوریکه معاملات سررسید اردیبهشت ۹۵ با قیمت ۹۲۰ هزار تومانی سکه آغاز شد.


روز گذشته اولین قرارداد تحویل سال ۹۵ در بازار آتی سکه بازگشایی شد و امکان معامله سکه طلا برای سررسید اردیبهشت سال آینده نیز فراهم شد. به این ترتیب دیروز معاملات آتی با پنج سررسید فعال به کار خود ادامه داد به طوریکه سکه شهریورماه با افزایش ۰/۱۷ درصدی با نرخ ۹۱۱ هزار تومان معامله شد.

همچنین سکه تحویل آبان با قیمت ۹۰۷ هزار تومان به فروش رسید که رشد ۰/۰۴ درصدی را نسبت به روز شنبه به ثبت رساند. قرارداد تحویل دی نیز با قیمت ۹۰۶ هزار تومان معامله شد و افزایش ۰/۰۳ درصدی را در این روز تجربه کرد. همچنین سکه تحویل اسفند با قیمت ۹۱۱ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و رشد ۰/۱۵ درصدی را به ثبت رساند. در آخر نیز قرارداد تازه وارد آتی یعنی سکه تحویل اردیبهشت سال ۹۵ با نرخ ۹۲۰ هزار تومان روی تابلوی معاملاتی نقش بست.

گفتنی است دیروز حجم قراردادهای آتی سکه به سه هزار و ۳۹۴ قرارداد به ارزش بیش از ۳۱۰ میلیارد ریال رسید، این در شرایطی است که روز شنبه حجم معاملات به یک هزار و ۵۲ قرار داد رسیده بود.

از طرفی دیروز قیمت سکه نقدی با بازار آتی هم مسیرنبود و روند نوسان قیمت را در معاملات این روز تجربه کرد، به طوری که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی با افزایش یک هزار تومانی نسبت به روز شنبه قیمت ۹۱۲ هزار تومانی را تجربه کرد. این در شرایطی است که نیم‌سکه در این بازار داخلی با قیمت ۴۶۵ هزار تومان معامله شد و یک هزار تومان کاهش یافت. از طرفی ربع سکه نیز با قیمت ۲۵۵ و سکه یک گرمی هم با نرخ ۱۷۰ هزار تومان در این روز به فروش رسید.

از سویی تحلیلگران برجسته اقتصادی نیز پیش‌بینی کرده‌اند که هنوز عوامل زیادی در بازارهای بین المللی وجود دارد که می تواند از قیمت طلا حمایت کند و مانع از افت شدید قیمت این فلز زرد شود، چرا که حتی اگر فدرال رزرو تصمیم بگیرد نرخ بهره را در شرایط کنونی به صورت تدریجی افزایش دهد، انتشار اخبار مثبت اقتصادی در چین می تواند تاثیرات منفی ناشی از افزایش نرخ بهره آمریکا را تاحد زیادی خنثی کند.

به این ترتیب بر اساس گفته کارشناسان انتظار می رود که معاملات طلا در بازارهای جهانی و بهای سکه در بازار داخلی طی هفته جاری تغییرات شدیدی را تجربه نکند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد