اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
رئیس اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد:

لزوم افزایش ۲ درصدی نرخ تورم برای رونق بخش تولید

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: در شرایط فعلی خروج از رکود مقدم بر کاهش تورم است و برای رونق بخش تولید نیازمند افزایش یک یا دو درصدی تورم هستیم.

محسن جلال‌پور در نشست با خبرنگاران در اتاق بازرگانی ایران با اعلام این خبر اظهار کرد: جلوگیری از افزایش تورم و کاهش آن برای کشور مفید است اما در شرایط فعلی با وجود اینکه رکود زیادی در کشور حاکم است نیازمند افزایش یک یا دو درصدی تورم هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال 93 کنترل تورم به صورت منطقی صورت گرفت و منجر به کاهش تورم شدید کشور شد اما در حال حاضر کاهش تورم به این شکل مناسب نیست.

رئیس اتاق بازرگانی ایران در ادامه در خصوص عدم رقابت‌پذیری برخی از تولیدکنندگان گفت: در حال حاضر توجیه‌پذیر نیست که به هر قیمتی و از هر بنگاه تولیدکننده برای ادامه فعالیت خود حمایت کنیم در گذشته برخی از بنگاه‌ها با توجه به ضرورت زمان ایجاد شده‌اند و اما در شرایط فعلی امکان رقابتی شدن آنها وجود ندارد.

جلال‌پور تصریح کرد: اتاق ایران بنابر مسئولیت خود در جایگاه مشاوره‌ای و اطلاع‌رسانی به دولت کمک می‌کند. اما آنچه که منجر به رقابت پذیر شدن بنگاه‌های اقتصادی می‌شود از حیطه اختیارات ما خارج است.

وی در خصوص فراهم آوردن شرایط سرمایه‌گذار خارجی در ایران گفت: سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری در ایران نیازمند فراهم آوردن شرایطی مانند ثبات در قوانین و مصوبات دولت و امنیت سرمایه‌گذاری هستند به طوری که آنها هم مطلع‌اند که ما در سالهای گذشته تعداد مصوبات دولت از تعداد روزهای یک سال بیشتر بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر لزوم فراهم آوردن امنیت سرمایه‌گذاری در کشور یادآور شد: در مواردی نیز فعالیت بنگاه‌های اقتصادی خارج از دادگاه‌های تخصصی انجام می‌شود به همین منظور از قوه قضائیه نیز خواسته می‌شود که موارد اقتصادی را صرفا در دادگاه‌‌های تخصصی آن بررسی کند.

جلال‌پور در ادامه در خصوص ظرفیت همکاری ایران با کشورهای همسایه گفت: ما ظرفیت‌های خوبی برای برقراری روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای همسایه خود مانند عراق، سوریه و... داریم. برای بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها به هیئت‌های تجاری که به ایران وارد می‌شوند این پیشنهاد داد ه شده تا از طریق ارتباط با ایران در این کشورها و انتقال تکنولوژی‌از آن کشورها برای فعالیت‌های سه‌جانبه همکاری و مشارکت کنیم. یکی از نمونه‌هایی که بشدت مورد استقبال هیئت‌های خارجی قرار گرفته خدمات فنی و مهندسی است.

وی همچنین یادآور شد: براساس رایزنی‌هایی که با 15 کشور همسایه ایران در حال انجام است به دنبال تشکیل جلسه مشترکی با این کشورها هستیم تا سیاستگذاری‌های مشترکی با یکدیگر ایجاد کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد: ما در زمان تحریم‌ها آموختیم که کشورهای همسایه بیشتر از سایر کشورها می‌توانند در کنار ما باشند.

جلال‌پور در خصوص پروژه‌های نیمه تمام کشور نیز گفت: برای احداث پروژه‌های نیمه‌تمام به دنبال این هستیم که از سرمایه‌گذاران خارجی استفاده کنیم. ما معتقدیم که در خصوصی سازی تنها نباید به مسائل قیمت‌گذاری توجه شود بلکه به اتمام رسیدن کار و کیفیت پروژه‌ها از جمله مواردی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

جلال پور با اشاره به مشکلات بخش خصوصی تاکیدکرد: بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده هفته آینده خدمت مقام معظم رهبری می‌رویم و مطالب خدمت ایشان منتقل می‌شود.

وی یاد آورشد: ما در ستاد اقتصاد مقاومتی که در دولت تشکیل شده است خواهیم بود و اطلاعات اولیه در این زمینه رد و بدل شده است.

*نظر اتاق بازرگانی ایران درباره کمپین نخریدن کالای ایرانی

رئیس اتاق بازرگانی ایران در واکنش به کمپین‌هایی که در خصوص عدم خرید تولیدات ایرانی صورت می‌گیرد گفت: ما باید به کیفیت بالاتر و بهره وری بهتر بپردازیم و مردم عادی باید آن را مطالبه کنند زیرا تا مطالبه مردمی نباشد، کیفیت‌ها افزایش نمی یابد و این مطالبات به فضای رقابتی کمک می‌کنند.

جلال‌پوریادآورشد: ما در اتاق اعتقاد داریم که فضای اقتصادی کشور باید شفاف و به دور از رانت‌ها باشد اما بایکوت و نخریدن کالاهای داخلی نیز امر شایسته و به صلاح کشور نیست اما در خواست کیفیت بالاتر و برای آن هزینه کردن و ظرفیت درست کردن مطلوب است.

وی درباره نگرانی‌هایی که در خصوص امکان نفوذ سیاسی دشمنان به ایران از طریق اقتصاد وجود دارد، در پاسخ به تسنیم تصریح کرد: ما به عنوان بخش اقتصادی جامعه خودمان را مقید به این می‌دانیم که حداکثر بهره برداری مثبت را به جهت توسعه اقتصادی داشته باشیم اما حتما سازمان‌هایی هستند که این هیئت‌ها را قبل از ورود به ایران رصد می‌کنند.

جلال پور گفت: مسائل سیاسی و غیر اقتصادی حتما بر عهده آنها است و هشدار‌های لازم را به ما می دهند ضمن اینکه در مسائل اقتصادی مرزها در جهان برداشته شده است و ما نیز باید خود را واکسینه کنیم و به سمت و سویی ببریم که اگر در مسائل اقتصادی می‌خواهیم با جهان ارتباط داشته باشیم به حواشی آن نیز توجه کنیم.

وی اضافه کرد: 200 کشور در دنیا این مسائل را دارند و ما تنها کشوری نیستیم که به یک اقتصاد بین المللی می پیوندیم.

جلال‌پور در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اقداماتی که برای تامین نقدینگی بنگاه‌های کوچک انجام شده است اظهارکرد: در صورتی که 20هزار میلیارد توان به بنگاه های کوچک و متوسط ما تزریق شود تا نو شوند، بسیاری از آنها راه می‌افتند که این امر را در شورای پول و اعتبار در حال دنبال است.

انتهای پیام/

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد