اونس طلا2414.89
مظنه15,316,000
18 گرم3,535,700
ارزش سکه34,506,948
قدیم (بهار)37,800,000
جدید (امامی)41,350,000
نیم23,700,000
ربع15,200,000

تحلیل کارشناسان اقتصادی از روند نوسانات قیمت طلا در آستانه نشست فدرال رزرو

سایت طلا : برخی کارشناسان اقتصادی و استراتژیست های بازار طلا بر این باورند که قیمت طلا در روزهای آینده تحت تاثیر یک عامل بسیار مهم قرار خواهد داشت و آن عامل نیز برگزاری نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو آمریکا خواهد بود.

به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکو نیوز، فیل استریبل تحلیلگر ارشد موسسه آر جی او فیوچرز تاکید کرد: بازارهای بین المللی در آستانه برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا احتمالا با نوساناتی روبرو خواهد شد. سرمایه گذاران بین المللی نگران وضعیت نرخ بهره فدرال رزرو هستند.

بر اساس این گزارش نظرسنجی کیتکو نیوز از کارشناسان اقتصادی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست هفته آینده 50 به 50 است. برخی تحلیلگران بر این باورند که قیمت طلا از نشست فدرال رزرو متضرر خواهد شد.

نظرسنجی اخیر کیتکو نیوز از کارشناسان اقتصادی و فعالان بازار طلا نیز نتوانسته است به طور قطعی روند نوسانات قیمت طلا در هفته آینده را پیش بینی کند و اختلاف نظر زیادی بین کارشناسان و فعالان بازارهای بین المللی بر سر روند تحولات قیمت طلا در روزهای آینده وجود داشته است.

گزارش سایت طلا می افزاید، بسیاری از تحلیلگران اقتصادی اعلام کرده اند که اگر فدرال رزرو تصمیم بگیرد افزایش نرخ بهره را تا نشست دسامبر به تاخیر بیندازد، این مساله به نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود.

جورج گرو تحلیلگر ارشد موسسه آر بی سی تاکید کرد: در شرایط کنونی پیش بینی تحولات بازار طلا کار بسیار سخت و دشواری است.

گروهی از کارشناسان اقتصادی نیز معتقدند فدرال رزرو آمریکا تا پایان سال 2015 میلادی نرخ بهره را افزایش نخواهد داد و علت اصلی این مساله نگرانی های مربوط به وضعیت اقتصادی جهان است.

فشارهای زیادی بر اقتصاد جهانی در شرایط کنونی وارد می شود. البته تحلیلگران احتمال کاهش قیمت هر اونس طلا در کوتاه مدت به 1080 دلار را رد نمی کنند.

بخشی از کارشناسان اقتصادی نیز معتقدند که افزایش احتمالی نرخ بهره آمریکا می تواند دو سناریو را به همراه داشته باشد. در سناریوی اول افزایش نرخ بهره می تواند موجب افزایش نسبی ارزش دلار و افت قیمت طلا شود ولی در سناریوی دوم، افزایش نرخ بهره می تواند به ضرر شاخص سهام تمام شده و در نهایت بار دیگر قیمت طلا با افزایش مواجه خواهد شد.

تحلیلگران بازار طلا بر این باورند که قیمت هر اونس طلا در شرایط کنونی بین 1080 تا 1120 دلار در نوسان خواهد بود.

انتهای پیام /

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد