اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیلگران موسسه مالی اسکاتیا موکاتا:

شکسته شدن سطح حمایتی 1100 دلاری موجب افت شدید قیمت طلا خواهد شد

سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی موسسه مالی اسکاتیا موکاتا بر این باورند که احتمال افت بیشتر قیمت جهانی طلا با توجه به بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا و در آستانه برگزاری نشست سپتامبر فدرال رزرو وجود دارد.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، قیمت جهانی طلا شب گذشته تحت تاثیر انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا و بهبود اوضاع بازار اشتغال این کشور با کاهش شدیدی روبرو شده است.

بر اساس این گزارش تحلیلگران موسسه مالی اسکاتیا موکاتا بر این باورند که احتمال کاهش بیشتر قیمت طلا در آستانه برگزاری نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا وجود دارد.

قیمت طلا اواخر جولای به کمتر از 1077 دلار در هر اونس رسید که این پایین ترین قیمت طلا از فوریه 2010 میلادی بوده است. به نظر می رسد سطح حمایتی 1100 دلاری در شرایط کنونی بسیار حساس و تعیین کننده خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا با افت بیشتری روبرو خواهد شد.

تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری ام کی اس سوییس نیز اعلام کردند: اگر قیمت طلا بتواند در کوتاه مدت سطح مقاومتی 1115 تا 1120 دلاری را بشکند احتمال افزایش بیشتر قیمت طلا وجود خواهد داشت ولی اگر سطح حمایتی 1100 دلاری شکسته شود باید منتظر کاهش بیشتر قیمت طلا باشیم.

بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی منتظر اعلام نتایج نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا هستند. در شرایط کنونی گمانه زنی های زیادی در خصوص زمان افزایش نرخ بهره فدرال رزرو مطرح شده است.

گزارش سایت طلا می افزاید، قیمت طلا در سال های اخیر تحت تاثیر پایین بودن نرخ بهره آمریکا با افزایش نسبی روبرو شده ولی گمانه زنی های مطرح شده در خصوص افزایش نرخ بهره فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است.

مساله مهمی که ذهن بسیاری از تحلیلگران بازار طلا را به خود مشغول کرده است این است که کاهش شدید شاخص سهام در بازارهای آسیایی به خصوص چین و تصمیم ناگهانی و غیر منتظره این کشور در کاهش ارزش یوان در برابر دلار آمریکا نیز نتوانسته است موجب افزایش چشمگیر قیمت طلا شود.

از سوی دیگر تصمیم هند برای کاهش واردات طلا تا پایان سال مالی جاری نیز می تواند عامل منفی دیگری برای نوسانات قیمت طلا طی ماه های آینده باشد.

دولت هند تصمیم گرفته است تا صندوق سرمایه گذاری مهمی را برای جلوگیری از رشد واردات طلای این کشور تاسیس کند.

انتهای پیام/

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد