اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ندیمی: مدیریت ارز نیازمند بررسی همه‌جانبه است

‌نماینده شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل گفت: دولت باید با ابزارهای غیرارزی به سمت حمایت از تولیدکنندگان حرکت کند، زیرا با این سیاست اقتصادی می‌توانیم از اختلاس‌های نجومی به سادگی جلوگیری کنیم.

ابوذر ندیمی، نماینده شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل درباره یکسان‌سازی نرخ ارز در نظام بانکی کشور، اظهار کرد: دولت نباید برای حمایت از تولیدکننده با پشتیبانی حمایت ارزی وارد شود. بنابراین نرخ ارز درکشور باید تک‌نرخی تعیین شود.

وی با بیان اینکه بورس ارز نباید به معنای کسری بودجه برای دولت باشد، افزود: موضوع تعیین نرخ پایه در راندمان ارز نباید بر مبانی حمایت از تولید کننده طراحی شود، لذا بورس ارز نباید به معنای کسری بودجه برای دولت باشد.

ندیمی با بیان اینکه وقتی ارز به تنهایی به نام دولتی تعریف می‌شود، به نوعی وارد شراکتی 80 میلیون نفری می‌شود، گفت: برنامه‌ریزی کلان باید در این راستا انجام شود، زیرا مدیریت ارز نیازمند بررسی همه جانبه است.

نماینده شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل تصریح کرد: دولت می‌تواند با ابزارهایی که در اختیار دارد، از جمله تعرفه‌ها، مشکلات تولیدکنندگان را برطرف کند؛ بنابراین بدیهی است که دولت به‌طور مستقیم برای کمک به تولیدکنندگان از ابزارهای ارزی استفاده نکند.

وی بیان کرد: دولت باید با ابزارهای غیرارزی به سمت حمایت از تولیدکنندگان حرکت کند، زیرا با این سیاست اقتصادی می‌توانیم از اختلاس‌های نجومی به سادگی جلوگیری کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: خرید و فروش ارز به دولت، می‌تواند برای ما مشکلات بی‌شماری به‌وجود آورد؛ برای همین، دولت باید برای راه‌اندازی بورس به نوعی عمل کند که با کمبود بودجه روبه‌رو نشود.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد