اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
عباسپور:

ادغام وزارت صنایع و معادن در وزارت بازرگانی اشتباه بود

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت که ادغام وزارت صنایع و معادن در وزارت بازرگانی کار اشتباهی بود که مجلس هشتم انجام داد.

روح‌الله عباسپور با بیان اینکه ادغام وزارت صنایع و معادن در وزارت بازرگانی را مجلس هشتم انجام داد که اشتباه بود، گفت: این ادغام بر پایه تجربه موفق کشورهایی انجام شد که بازرگانی و صنایع و معادن را در یک مجموعه مدیریت‌شده با هم دارند؛ ادغامی که با گذشت 4 سال از انجام آن نتوانسته اهداف مدنظر قانون‌گذار را محقق کند.

وی ادامه داد: نظر ما و سایر نمایندگان در مجلس هشتم برای ادغام این دو وزات‌خانه این بود که وزارت صنعت، معدن و تجارت با به دست آوردن اختیاراتی در حوزه‌های مرتبط همچون تجاری بتواند هماهنگی‌های لازم را در زمینه واردات و صادرات ایجاد کند.

به گفته عباسپور، یکی از مواد مصوبه مجلس برای ادغام این دو وزارت‌خانه جلوگیری از واردات بی‌رویه با هدف جلوگیری از آسیب به تولیدات داخلی بود که عملا محقق نشد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به تصویب نشدن قانون تشکیل وزارت صنعت، معدن و تجارت علی‌رغم گذشت چهار سال از ادغام آن اظهار کرد: باید طبق مصوبه مجلس، قانون و چارت مشخص و معینی برای وزارت صنعت، معدن و تجارت نوشته شود که نه‌تنها این اتفاق نیفتاده است بلکه این وزارت‌خانه طبق چارت تشکیلاتی قدیم فعالیت می‌کند.

وی همچنین با بیان اینکه متاسفانه وزارت صنعت، معدن و تجارت بیشتر تحت وزارت بازرگانی قرار گرفته است، گفت که عملکرد و خروجی این وزارت‌خانه نشان‌دهنده توجه به بازرگانی و تجارت است و حمایت لازم از سایر حوزه‌های مربوطه نمی‌شود.

عباسپور در جمع‌بندی، مشکلات وزارت‌خانه ادغامی صنعت، معدن و تجارت را زیاد خواند و خاطرنشان کرد: چهار وزارت‌خانه با هم ادغام شده و به وزارت‌خانه عریض و طویلی تبدیل شده که تمامی بخش‌هایش مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

وی در پایان گفت: اگر این وزارت‌خانه تفکیک شود و به شرایط قبل برگردد، بهتر است ولی در همین شرایط هم اگر حوزه مدیریتی وزیر کوچک‌تر شود، می‌تواند دقیق‌تر، جدی‌تر، با حساب و کتاب و برنامه‌ریزی به همه کارها رسیدگی کند.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد