اونس طلا2376.64
مظنه14,536,000
18 گرم3,355,600
ارزش سکه32,749,608
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,700,000
ربع15,000,000
در تلویزیون «بلومبرگ» بررسی شد:

بازبینی کاهشی آمار رشد 2014 چین خبر خوبی است؟

کلیف تان، مدیر واحد «شرق آسیا» در بخش پژوهش‌ بازارهای جهانی بانک «توکیو میتسوبیشی یو.اف.جی» با حضور در تلویزیون «بلومبرگ» به بررسی بازنگری چین در آمار رشد تولید ناخالص داخلی سال 2014 (از 7.4 به 7.3 درصد) پرداخت و چشم‌انداز اقتصاد این کشور را تحلیل کرد.


آمار رشد GDP چین از 7.4 به 7.3 درصد کاهش یافته است


اقتصاد چین سال گذشته کندتر از آنچه که دولت پیش‌تر ادعا کرده بود، رشد کرده است. اداره آمار دومین اقتصاد بزرگ جهان امروز (دوشنبه) اعلام کرد که رشد اقتصادی‌ سال 2014 از 7.4 درصد به 7.3 درصد اصلاح شده است. این تغییر در اصل ناشی از تغییر در نرخ رشد صنعت خدمات است که در سال گذشته 7.8 درصد رشد داشته و به نسبت 8.1 درصدی که در ابتدا تخمین زده شده بود، کاهش یافته است.

مجری «بلومبرگ» از کلیف تان پرسید با توجه به اینکه این اصلاحیه از لحاظ مقایسه با رشد اقتصادی سال جاری، نتیجه بهتری در بر دارد، آیا کار دولت را در سال جاری راحت‌تر خواهد کرد؟

تان ضمن تأیید این نکته پاسخ داد: اگرچه ما هنوز نتوانسته‌ایم جزئیات را بررسی کنیم، اما چین برای اصلاح نرخ رشد، دلیل بسیار خوبی دارد. آنها منتظر نتیجه سومین ممیزی اقتصادی ملی بودند که درباره ساختار اقتصادی کشور اطلاعاتی در اختیار می‌گذارد؛ بنابراین ممکن است حقانیتی در ورای این اقدام چین باشد.

به گفته مجری بلومبرگ، بانک «توکیو میتسوبیشی یو.اف.جی» نیز تخمین رشد اقتصادی سال جاری و سال آینده چین را رو به پایین اصلاح کرده است. وی از تان درباره ارقام مورد نظر آنها پرسید. وی گفت: چیزی که اخیراً مشاهده کردیم و بسیار اهمیت دارد، این است که سیستم مالی داخلی کند شده است که لزوماً نباید ربطی به وام‌های بزرگ داشته باشد، بلکه به نحوه اجرا و تحولات این وام‌ها در واقعیت مربوط است. می‌بینیم که بنگاه‌های کوچک و بزرگ و انواع و اقسام شرکت‌های خصوصی، مشکلات بسیاری دارند.

وی افزود: این موضوع ما را به فکر واداشته که بدهی تهاتر اوراق قرضه دولت‌های محلی در واقع کل نظام مالی را به دردسر انداخته است. مسئله تعجب برانگیز در چین این است که همان‌طور که توقع می‌رفت، دولت در بازار دخالت کرد، اما تأثیرش بسیار کم بود و دلیل آن نیز سردرگمی نظام مالی بود.

تان ادامه داد: دولت به نظام مالی پول تزریق می‌کند و احتمالاً بانک‌ها نیز به شرکت‌های بزرگ وام می‌دهند اما در واقع از بقیه پول می‌گیرد. در حال حاضر تأمین مالی اجتماعی کل در چین طی 12 ماه اخیر، حدود 2 تریلیون یوآن کاهش یافته است. مقدار اوراق قرضه که به خاطر بدهی تهاترها داشتند نیز تاکنون حدود 2 تریلیون یوآن است که «تصادفی» به نظر نمی‌آید.

تان درباره تغییرات نظام ارزی چین گفت: دلیل اصلی اینکه نظام ارزی تغییر یافت، این بود که صندوق بین‌المللی پول‌ (IMF) گفته بود، اگر می‌خواهید در سبد SDR قرار گیرید، باید نرخ ثابتی داشته باشیم که توسط بازار تعیین شده باشد و چین نیز با آن موافقت کرد.

مدیر واحد «شرق آسیا» در بخش پژوهش‌ بازارهای جهانی بانک «توکیو میتسوبیشی یو.اف.جی» معتقد است: جایگاه چین در زنجیره تولید جهانی در حال عوض شدن است و این موضوع بر کل آسیا و رشد آن تأثیر می‌گذارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد