اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با سایت طلا:

دسترسی به حساب های بانکی از مفاسد اقتصادی جلوگیری می کند

سایت طلا : عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان داشت که دسترسی به حساب های بانکی مودیان مالیاتی از مفاسد اقتصادی جلوگیری می کند.

محسن صرامی فروشان عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده مردم خمینی شهر اصفهان در گفت و گو با سایت طلا در رابطه با ابلاغیه اخیر رئیس جمهور اظهار کرد: در زمینه اصلاح لایحه قانون مالیات های مستقیم به لحاظ اینکه بتوانیم از فرارهای مالیاتی و عدم شفافیت در پرداخت مالیات جلوگیری نماییم، یکی از راه های که می توانیم شفافیت را بررسی کنیم، دسترسی به حساب های بانکی و پرینت آنهاست.

وی در این خصوص ادامه داد: در ابتدا ممکن است بازاریان و اصناف مختلف در این باره مقاومت کنند و یا کف مانده حساب هایشان را از بانک ها انتقال دهند اما نهایتاً به لحاظ اینکه بهترین و مطمئن ترین شرایط برای انتقال پول از سیستم بانکی است، در نهایت دوباره این دارایی ها به بانک ها بازگردانده می شود.

صرامی فروشان معتقد است که یکی از راه های جلوگیری از فرار مالیاتی، ابلاغ قانون اصلاحیه لایحه مالیات های مستقیم و از موارد قانونی آن دسترسی به حساب های بانکی است.

نماینده خمینی شهر اصفهان در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است وجوه مردم از بانک ها خارج و به بازارهای دیگر منتقل شود، عنوان کرد: دارایی های مردم در بانک ها بیشتر به سمت دیگر بنگاه های اقتصادی و یا حساب های قرض الحسنه منتقل می شود که در این صورت افراد نمی توانند فعالیت های مالی پرقدرت و تبادلات پولی آنی را به دلیل در اختیار نداشتن بانکداری الکترونیک انجام دهند.

وی افزود: به علت اینکه چارچوب خدمات بانکی خصوصاً با طرح های اخیر از جمله چکاوک بسته شده، فکر می کنم بهترین شرایط برای احراز مالیات های منطقی دسترسی به حساب های بانکی است.

صرامی فروشان با اظهار تعجب از سخنان اخیر رئیس بانک مرکزی مبنی بر عدم اجازه دسترسی به حساب های بانکی به سایت طلا گفت: این اظهارات نشان دهنده این است که پشت پرده هایی در محاسبات بانکی وجود دارد و بانک مرکزی نیز از شفاف سازی فرار می کند و اتفاقاً اگر به حساب های بانکی دسترسی داشته باشیم، می توانیم برخی از مفاسد را در راه خدمات رسانی بانک ها شناسایی کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه هرشخصی که در چارچوب نظام مالیات کشور قرار می گیرد، مشمول این قانون است در خصوص از بین نرفتن اعتماد مشتریان به بانک ها اظهار کرد: ما زمانی که در مجلس در حال تصویب این ماده قانونی بودیم، مجازات هایی را لحاظ کردیم که اگر اطلاعات سری حساب های مردم فاش شود، باید با مامور مالیاتی و این سازمان برخورد شود زیرا بسیاری از افراد نگران فاش شدن اطلاعات و گردش مالی حساب هایشان و بروز مشکل امنیتی در این خصوص هستند.

وی در خاتمه افزود: سازمان امور مالیاتی کشور باید در اجرای این بند قانون با ظرافت و سازوکار برخورد کند و افراد معتمدی را در این خصوص که اطلاعات حساب های افراد افشا نشود، قرار دهد.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد