اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تک نرخی کردن تورم طی دو سال آینده

سخنگوی دولت تک نرخی کردن تورم را جز برنامه‌های دولت در دو سال آینده برشمرد و گفت: دولت در تلاش است تا رشد اقتصادی را به هشت درصد برساند طوری که مردم این تغییر در وضعیت اقتصادی را در سفره‌های خود احساس کنند.

محمدباقر نوبخت دیروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در بارگاه مطهر رضوی برگزار شد با اشاره به اینکه امسال ولادت حضرت علی بن موسی رضا (ع) و تقارن آن با هفته دولت این ایام را مبارک‌تر کرده است اظهار کرد: این هفته قبل از اینکه خدمت گذاران شما در دولت گزارشی از عملکرد خود ارائه کنند باید گزارشی از عملکرد نظام را به پیشگاه مردم جهت یادآوری ارائه کنند.

وی با بیان اینکه این نظام شیعی - ایرانی از بدو تولد با ظلم و استبداد مواجه شد تصریح کرد: با تعریفی که یکی از منافقین در اعترافات خود داشت، می‌گفت ما نظام جمهوری اسلامی ایران را به مثابه یک موجود زنده از پای در می‌آوریم و برای این کار باید ابتدا مغز انقلاب را مورد هدف قرار می‌دادیم.

سخنگوی دولت ادامه داد: منافقان با ترور شهید مفتح و مطهری مغز انقلاب را نشانه رفتند اما پس از آنکه دیدند انقلاب اسلامی کماکان در حال فعالیت است تصمیم گرفتند به سراغ زبان انقلاب یعنی ائمه جمعه بروند آنان را مورد هدف قرار دادند.

معاون رئیس جمهوری ادامه داد: منافقان با ترور شهیدان رجایی و باهنر دست انقلاب را قطع کردند و بعد کارشان به جایی رسید که با ترور شخصیت‌های حزب اللهی خواستند تا انگشتان انقلاب را هم از بین ببرند.

وی با بیان اینکه هر دولتی در این نظام موقت تلاش کرده تا اهداف ملی و کلان کشور را پیش ببرد تصریح کرد: در دولت یازدهم نیز ما در ابتدا با فشارهایی مواجه بودیم که در طول سال‌های گذشته در کشور وارد شده بود و رشد اقتصادی که به زیر شش درصد تنزل پیدا کرده بود.

او با بیان اینکه دشمن منتظر بود تا ببیند ایران می‌تواند از زیر بار فشارها کمر راست کند گفت: آنها می‌خواستند تا ایران پشت میز مذاکره به عنوان یک کشور شکست خورده بنشیند در حالی که این طور نشد. دولت در ابتدا تلاش کرد تا شاخصه‌ها را عوض کند.

وی به دیدار اعضای هیات دولت با مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: رهبری در این دیدار مهار تورم از 40 درصد به 14 ردصد و ثبات اقتصادی را از جمله اقدامات مثبت دولت ارزیابی کردند و فرمودند البته 14 درصد هم برای ما قابل قبول نیست و مردم انتظار دارند که این درصد نیز از بین برود.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد