اونس طلا2414.52
مظنه14,526,000
18 گرم3,353,300
ارزش سکه32,727,078
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)40,500,000
نیم23,600,000
ربع14,900,000
وال استریت ژورنال:

آمریکا ابزار کافی برای مقابله با بحران مالی بعدی را ندارد

وال استریت ژورنال طی گزارشی نوشت: در حالی که به نظر می رسد اقتصاد آمریکا رشد خود را بازیافته، سیاستگذاران این کشور نگرانند اگر یک بحران دیگر سر برسد، آیا توان مقابله با آن را دارند یا نه.

به گزارش وال استریت ژورنال، در حالی که به نظر می رسد اقتصاد آمریکا رشد خود را بازیافته، سیاستگذاران نگران رکود هستند. نگرانی آنها از کاهش قریب الوقوع رشد نیست، بلکه آنها از این نگران اند که اگر یک بحران دیگر سر برسد، آیا توان مقابله با آن را دارند یا نه.

از زمانی که جام ماینارد کینز، اقتصاددان برجسته انگلیسی پیشنهاد کرد که برای مقابله با رکود بزرگ دولت ها به شکلی افسارگسیخته اقدام به مصرف و صرف پول کنند، پول اصلی ترین سلاح واشنگتن در طی دهه های گذشته بوده است. دولت آمریکا به طور کلی از طریق کاهش نرخ بهره، کاهش مالیات یا افزایش هزینه های فدرال، به اقتصاد این کشور پول تزریق می کند.

اما به کارگیری این ابزارها در دفعات بعدی به دلایل زیر احتمالا چندان عملی نخواهد بود: نرخ بهره در آمریکا اکنون در نزدیکی صفر درصد است و طرح های محرک مالی ممکن است به دلیل میزان بالای بدهی های دولت و احتمال افزایش کسری بودجه با مشکل مواجه شود.

برخی از اقتصاددانان معتقدند اقتصاد آمریکا در آستانه رکود قرار دارد. اقتصاد آمریکا پس از پشت سر گذاشتن رشد بسیار ضعیف در سه ماهه نخست امسال، رشد قوی خود را بازیافته و مقامات فدرال رزرو در حال بررسی افزایش نرخ های بهره کوتاه مدت برای اولین بار در حدود یک دهه گذشته هستند.

با این حال، پدیدار شدن تهدیدها یادآور این مسئله است که اقتصاد جهانی که به کندی در حال رشد است تنها یک شوک با خطر فاصله دارد. اقتصاد ژاپن در سه ماهه دوم امسال کوچک شد و اروپا نیز یک رشد ضعیف را پشت سر گذاشت. کاهش رشد اقتصادی چین نیز شدیدتر از آن چیزی به نظر می رسد که سیاستگذاران جهانی قبلا ارزیابی کرده بودند.

در حالی که رشد اقتصاد آمریکا وارد هفتمین سال خود شده، سیاستگذاران در حال برنامه ریزی در مورد چگونگی واکنش به بحران بعدی هستند که بر اساس مطالعات تاریخی وقوع آن اجتناب ناپذیر است. رشد فعلی اقتصاد آمریکا اکنون 16 ماه طولانی تر از متوسط دوره های رشدی است که این کشور بعد از جنگ جهانی دوم شاهد بوده است و هیچگاه دوره های رشد بیش از یک دهه به طول نیانجامیده اند.

به گفته بن برنانکه، رئیس سابق فدرال رزرو آمریکا، ابزارهای دولت آمریکا برای مقابله با بحران مالی بعدی «محدودتر از حد معمول خواهد بود.»

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد