اونس طلا2302.52
مظنه14,521,000
18 گرم3,352,100
ارزش سکه32,715,813
قدیم (بهار)37,700,000
جدید (امامی)40,900,000
نیم23,600,000
ربع14,700,000
یک کارشناس صنایع دستی در گفتگو با سایت طلا عنوان کرد:

راه ورود زیورآلات ایرانی به بازارهای جهانی شناخت بازارهای هدف است

سایت طلا: یک هنرمند اصفهانی شناسایی و کارشناسی بازارهای جهانی و سلایق مردم کشورهای مختلف را راهکار ورود دوباره ایران به عرصه تجارت بین الملل صنایع دستی و گردشگری دانست.


اسدالله شاه میوه ای

ایران از قدیم با زیور آلات و صنایع دستی شناخته شده و قدمت کشورمان بر آثار فاخر هنری این مرزو بوم افزوده است. هنری که با خلق آثار و محصولات به اجسام روح می دهد و ارزش یک مصنوع را دهها برابر می کند.

شهرهای مختلف ایران میزبان صنایع دستی و هنرنمایی دستان توانمند مردان و زنانی است که هنر خود را از اجداد و نیاکان خود به ارث برده اند و در این میان فروش و جنبه اقتصادی آن می تواند بر تداوم و تحکیم فرهنگ و هنر ایرانی بیافزاید.

اسدالله شاه میوه اصفهانی کارشناس صنایع دستی و طلا و جواهر در گفت وگو با سایت طلا با بیان اینکه جهانگردان به دنبال سبک های قدیمی مصنوعات طلا و جواهر است، معتقد است: توریست وقتی به ایران می آید دنبال آثار هنری و مصنوعات طلا و جواهر با سبک قدیم است، چرا که محصولات هنری مدرن در همه جای دنیا وجود دارد.

وی علت سنتی و اصیل نبودن هنر امروزه را دستیابی به بازارهای جهانی می داند و عنوان می کند: مردم به تنوع در مصنوعات طلا و جواهر اهمیت می دهند که اگر به طرح های قدیمی تنوع دهیم به گونه ای که هم به روز باشند و هم سبک های قدیمی باشند استفاده بهتری دارند.

شاه میوه اصفهانی با بیان اینکه در گذشته آثار هنری قابلیت استفاده داشتند و هم اکنون کارایی لازم را ندارند و مصرفی نیستند و تنها تنوع آنها افزایش یافته است، می افزاید: به عنوان مثال بشقاب میناکاری شده را امروزه به گونه ای می سازند که فقط خاصیت زینتی دارند اما در زمان قدیم از آنها به عنوان شیرینی خوری و میوه خوری استفاده می شد.

این هنرمند اصفهانی ضمن اشاره به اینکه محصولات جدیدی از سراسر دنیا به کشور وارد شده است که باعث از بین رفتن آثار ایرانی می شود، می گوید: اتحادیه طلا و صنایع دستی و تمامی هنرمندان در این زمینه باید به روز باشند و بتوانند از مبادلات در دنیا استفاده کنند و بازارهای جهانی را برای محصولات ایرانی کارشناسی کنند.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر کارشناس برای شناسایی بازارهای بین الملل نداریم ولی در گذشته این افراد وجود داشتند، تصریح می کند: با ورود توریست به کشور در زمان گذشته متوجه سلایق آنها می شدیم و بازار آنها را شناسایی می کردیم، اما امروزه آنها به ایران نمی آیند و ما نیز به دلیل هزینه بر بودن و توجیه اقتصادی نداشتن این سفرها نمی توانیم به کشورهای مختلف برویم.

این کارشناس صنایع دستی در گفتگو با سایت طلا خاطرنشان می کند: مشکلات در خصوص آثار هنری باید عمقی حل شود که در این زمینه با سازمان صنایع دستی و میراث فرهنگی مراوده داریم و امیدوار هستیم امسال که سال همدلی و همزبانی است بتوانیم با دولتمردان در خصوص صنایع دستی در زمینه طلا و گردشگری فعالیت هایی داشته باشیم.

وی با اشاره به قدمت 400 ساله بازار هنر اصفهان بیان می کند: با وجود ساخت پاساژهای مختلف هر روز بر ارزش و قیمت بازار هنر و قیصریه اصفهان که دارای سابقه طولانی هستند، افزوده می شود، که خود این بازار نمونه از فن و هنر ایرانیان است.

شاه میوه اصفهانی هنر را موجب ایجاد ارزش افزوده می داند و معتقد است: زمانی که هنرمندی بر روی یک کاغذ نقشی و مینیاتوری را ترسیم می کند، ارزش آن کاغذ و برگه بالا می رود و آن را می تواند مبلغی بالغ بر 5 میلیون تومان بفروشد.

این کارشناس صنایع دستی با بیان اینکه سرمایه اولیه طلا و جواهر در مقایسه با نقره بسیار زیاد است، تصریح می کند: هنرمند مثقالی ده هزار تومان نقره را خریداری می کند و بعد از ساخت و آن را مثقالی 200 هزار تومان به مشتری می فروشد اما در خصوص طلا این اتفاق رخ نمی دهد.

این هنرمند اصفهانی بیان می دارد: اگر هر گرم طلا را صد هزار تومان در نظر بگیریم، حداکثر 20 تا 30 هزار تومان می توانیم بر ارزش قیمت آن بیفزاییم و بر روی آن هنر صرف کنیم. با این شرایط اگر هنرمندی شایسته بر روی طلا کار کند، ممکن است آن را بتواند گرمی یک میلیون نیز بفروشد که بستگی به توانایی هنرمند دارد.

وی با اشاره به اینکه تولید برخی مصنوعات طلا و جواهر مانند النگو به صورت روزمره و معمول است، عنوان می کند: تولیدکنندگان این محصولات در خصوص قیمت در رقابت هستند و زیورآلات خود را با اجرت ساخت های متفاوت عرضه می کنند، اما این افراد در زمینه هنر نمی توانند با یکدیگر رقابت کنند و هر کدام تولید برتری از نظر هنری داشته باشند فروش بهتری می توانند داشته باشند.

شاه میوه اصفهانی با تاکید بر اینکه تکیه بر تولیدات هنری بسیار خوب است، در خصوص قدمت آثار هنری کشور می افزاید: ما در ایران از زمان صفویه و حتی دوران هخامنشی سابقه هنری داریم که زیر خاکی های نفیسی که کشف شده اند نشان دهنده دستان هنرمندان آن دوران هستند.

وی با اشاره به تقسیم بندی دوران هنری ایران به دو عصر قبل و بعد از صفویه و پیروی از هنر اسلامی ایرانی بعد از عصر صفویه اظهار داشت: هنر در ایران هنر 7 هزار سال قدمت دارد و اگر مشابه آثار قدیمی و سنتی مصنوعات طلا و جواهر را در کشور تولید کنیم، محصولات ما طرفداران زیادی در بازارهای جهانی خواهیم داشت.

انتهای پیام/

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد