اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیلگر ارشد او سی بی سی بانک:

روند صعودی قیمت طلا دوام چندانی نخواهد داشت

سایت طلا : علی رغم افزایش قیمت طلا پس از تصمیم چین برای کاهش ارزش یوان، برخی کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که روند صعودی قیمت این فلز زرد دوام چندانی نخواهد داشت.

به گزارش سایت طلا به نقل از بلومبرگ، بارناباس گان تحلیلگر ارشد موسسه او سی بی سی بانک که طی سه ماه گذشته دقیق ترین پیش بینی ها را نسبت به تحولات قیمت طلا داشته است، تاکید کرد: افزایش قیمت طلا در شرایط کنونی تحت تاثیر کاهش ارزش یوان در برابر دلار بوده و با فروکش کردن این مساله و تمرکز مجدد سرمایه گذاران بر افزایش احتمالی نرخ بهره از سوی فدرال رزرو آمریکا، قیمت طلا بار دیگر با کاهش روبر خواهد شد.

بر اساس این گزارش قیمت طلا از اواخر ژوئن تاکنون 4.8 درصد کاهش یافته است. اگر قیمت طلا طی سه ماه جاری نیز با کاهش روبرو شود در 15 ماه گذشته به طور متوالی کاهش یافته و این مساله از سال 1997 میلادی بی سابقه خواهد بود.

وی در ادامه افزود: کاهش نرخ تورم، افزایش شاخص سهام و تقویت ارزش دلار مهمترین موانع برای افزایش قیمت طلا به شمار می رود.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی گفت: مهمترین نگرانی این است که توجه سرمایه گذاران بین المللی نسبت به کاهش ارزش یوان بار دیگر از بین برود و توجهات به سوی فدرال رزرو آمریکا و افزایش احتمالی نرخ بهره معطوف شود. این مساله می تواند موجب افت مجدد قیمت طلا شود.

گزارش سایت طلا حاکیست، نگرانی ها نسبت به کاهش ارزش یوان و احتمال تشدید جنگ ارزی در جهان موجب شده تا قیمت طلا در روزهای گذشته با افزایش نسبی روبرو شود.

البته بارناباس گان همچنان بر این باور است که قیمت طلا تا دسامبر به کمتر از 1050 دلار در هر اونس خواهد رسید. آرتور پاسوس تحلیلگر ارشد اقتصادی نیز تاکید کرد که وضعیت نرخ بهره آمریکا همچنان مهمترین عامل موثر بر نوسانات بازار طلا خواهد بود.

وی پیش بینی کرد که قیمت جهانی طلا تا پایان امسال به کمتر از 1060 دلار در هر اونس می رسد. بیش از 77 درصد کارشناسان اقتصادی نیز در نظرسنجی اخیر بلومبرگ تاکید کرده اند که فدرال رزرو در نشست سپتامبر نرخ بهره را افزایش خواهد داد. این رقم در نظرسنجی جولای نیز به 76 درصد رسیده بود.

به نظر می رسد علت اصلی افزایش قیمت طلا در شرایط کنونی این بوده است که سرمایه گذاران بین المللی تصور می کنند فدرال رزرو آمریکا پس از تصمیم چین در کاهش ارزش یوان، تصمیم خود برای افزایش نرخ بهره را به تاخیر خواهد انداخت.

انتهای پیام /

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد