اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

پول‌های بلوکه شده برای رونق بخش خصوصی استفاده شود/ استیضاح وزیر اقتصاد به صلاح نیست

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:‌ پول‌های بلوکه شده برای رونق فعالیت اقتصادی بخش خصوصی استفاده شود.

ابراهیم نکو با اشاره به موضوع طرح استیضاح وزیر اقتصاد، اظهار داشت: در شرایط کنونی این موضوع کار صحیحی نیست. اینکه عملکرد تیم اقتصادی خوب بوده یا بد، باید در شرایط واقعی نسبت به گذشته مقایسه شود. آنچه در حال حاضر موجب بروز مشکلات اقتصادی بوده، متأثر از تحریم‌ها و فشارهای بیرونی و از سوء مدیریت داخلی بوده است.

وی با بیان اینکه تورم شدید رشد اقتصادی منفی و به هم ریختگی بازار ارز نسبت به گذشته مشاهده نمی‌شود، تصریح کرد: وقتی عملکرد تیم اقتصادی فعلی را مشاهده می‌کنیم، در عین حال که ضعف‌هایی وجود دارد، اما توانسته‌اند آشفتگی و عدم ثبات اقتصاد در شرایط گذشته را مهار کرده و نسبتا سامان یابد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به موضوع کاهش نرخ تورم و رشد اقتصادی حاصل‌شده تصریح کرد: این رشد به سمت مثبت میل کرده، اما قطعاً کفایت نمی‌کند و باید تولید و شرایط رونق برای بخش‌های مختلف اقتصادی حاصل شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: البته دولت در شرایطی نبوده است که بتواند از منابع استفاده کند و یا اینکه نخواهد از آنها بهره مند شود. قطعاً نمایندگان مجلس از شرایط کشور مطلع هستند و باید پاسخگوی بخشی از قوانینی که دولت را مکلف کرده‌اند، باشند.

نکو با اشاره به اینکه گفته می‌شود به اصناف و یا اقشار مختلفی برای اخذ مالیات فشار وارد شده است، گفت: به هر حال دولت مجری قوانین مصوب در مجلس است و نمی توان از طرفی افزایش درآمدهای مالیاتی را تبدیل به قانون کرد و از طرفی حامی حمایت از اقشار مختلف به منظور عدم دریافت مالیات شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تأکید کرد: اگر نمایندگان خود را حامی تولید می‌دانند، باید طرحی بیاورند تا در قالب مالیات از اقشار موردنظر حمایت شود.

وی با بیان اینکه با استیضاح وزیر مشکل کنونی اقتصاد و مسائل مطرح شده حل نمی‌شود، یادآور شد: نمایندگان باید به دوگانگی تحقق درآمدهای غیرنفتی و از طرفی حمایت از بخش خصوصی و خروج از رکود نیز پاسخگو باشند.

به گفته عضو کمیسیون اقتصادی قطعاً تذکر، سؤال و استیضاح حق نمایندگان است و تیم اقتصادی دولت نیز ضعف‌های گوناگونی در بخش‌های مختلف از جمله بورس، خروج از رکود، حمایت از بخش خصوصی دارد که باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود برنامه‌های خود را ارائه دهد، اما در حال حاضر شرایط به حدی نرسیده است که بخواهیم که وزیر اقتصاد را استیضاح کنیم.

وی ادامه داد: بخش خصوصی باید به‌عنوان بازوی دولت در رشد اقتصادی عمل کند، اما شاهد رکود و نگرانی در این بخش هستیم.

نکو پیشنهاد داد: از محل پول‌های بلوکه‌شده، دولت برای رونق بخش خصوصی و ارتقای سطح تولید تسهیلات در اختیار این بخش قرار دهد.

انتهای پیام/

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد