اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بهای نفت به پایین ترین سطح بعد از ۲۰۰۹ رسید

در پی کاهش غیرمنتظره ارزش یوان که به نگرانی درباره صادرات به چین دامن زد بهای نفت روز سه شنبه در بازار نیویورک به پایین سطح در بیش از شش سال اخیر رسید.



به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک،‌ در بازار معاملات نیویورک ( نایمکس ) قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینتر مدییت برای تحویل در ماه سپتامبر با کاهش یک دلار و 88 سنت به 43 دلار و هشت سنت رسید که پایین ترین سطح بعد از مارس 2009 است.

باب یاوگر Bob Yawger از موسسه میزوهو سکیوریتیز Mizuho Securities این کاهش حدود پنج درصدی در بازار نیویورک را « غیر قابل تصور » توصیف کرد.

تیم اوانز تحلیل گر بازار نفت اعلام کرد: تصمیم چین برای کاهش ارزش یوان تهدیدی برای واردات نفت این دومین کشور بزرگ مصرف کننده نفت جهان بعد از آمریکا تلقی می شود.

چین روز سه شنبه ارزش یوان را در برابر دلار به شدت کاهش داد و اعلام کرد، می خواهد نقش بیشتری به بازار بدهد اما کاهش ارزش واحد پول چین به نظر می رسد با هدف مقابله با کاهش صادرات این کشور صورت گرفته است.


سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) سه شنبه با وجود ناآرامی در بازارها به علت بحران یونان و اوضاع مالی در چین ، پیش بینی خود را در خصوص رشد تقاضا در بازارهای جهانی نفت در سال 2015 افزایش داد.

اوپک در گزارش ماه اوت خود پیش بینی کرده است تقاضای جهانی نفت حدود یک میلیون و 380 هزار بشکه در روز افزایش داشته باشد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد