اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
رئیس اتاق بازرگانی ایران:

رکود موجود در اقتصاد کشور نگران کننده است

رئیس اتاق بازرگانی ایران رکود موجود در اقتصاد کشور را نگران کننده دانست.

جلال‌پور در دومین جلسه رسمی ماهانه هیات نمایندگان دوره هشتم اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور، با بیان اینکه اقتصاد نفت‌زده ایران طی سال‌های گذشته به دلیل رکود جهانی، سوء تدبیر‌ها و تحریم، امروز دچار رکود تورمی شدید است، گفت: دولت جدید در مهار تورم تا حدودی موفق بوده است، اما رکود امروز در اقتصاد ایران نگران‌کننده است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به این که پیروزی هسته‌ای مسیر جدیدی را برای اقتصاد کشور به وجود آورده است، گفت: اقتصاد ایران طی سال‌های گذشته بیمار بوده و شرایط موجود نفس جدیدی به اقتصاد می‌دهد، حل معضلات اقتصادی پس از این تنفس راحت‌تر خواهد بود.

وی در خصوص مشکلات اقتصاد ایران عنوان کرد: در حال حاضر با انباشت لشکر بیکار مواجه هستیم که این مشکل جدی را برای کشور به دنبال دارد، همچنین حجم بزرگ و فربه‌ دولت باعث شده که هزینه زیادی را به این منظور بپردازیم به طوری که در حال حاضر 2 میلیون و 700 هزار حقوق‌بگیر و چهار میلیون مستمری بگیر در دولت وجود دارد .

رئیس اتاق بازرگانی ایران به فضای نامطلوب کسب وکار، فساد و قاچاق به عنوان مشکلات بخش خصوصی اشاره و اظهار کرد: این مشکلات فضای اقتصادی، رقابتی را تنگ کرده و درمان این بیماری اقتصادی کار بزرگی است که باید با تکیه بر علم و تخصص حل شود.

وی ضمن انتقاد از مشکلات موجود در سرمایه‌گذاری، گفت: با این وجود نباید انتظار داشته باشیم که سرمایه‌گذاران خارجی نسبت به سرمایه‌گذاری در ایران رقبت داشته باشند این شرایط اقتصادی مناسب شفاف و به دور از رانت است که سرمایه‌گذاران را به سمت کشوری جلب می‌کند نه تبلیغات.

جلال‌پور با بیان اینکه اتاق ایران طی دو ماه گذشته فعالیت‌های محدود اما جدی خود را در این زمینه آغاز کرده است، گفت: در جریان پساتحریم اتاق برنامه‌های خوبی دارد که امیدواریم بتوانیم با ایجاد اتاق‌های مشترک اتاق‌استان‌ها و تشکل‌ها این برنامه‌ها را به اجرا برسانیم

رئیس اتاق بازرگانی ایران همچنین به انتصاب دبیر کل اتاق بازرگانی ایران به عنوان یکی از اتفاقات مثبت طی چند ماه گذشته اشاره و عنوان کرد: برنامه ششم توسعه در حال تدوین است و به بازنگری دارد.

احمد فیاض‌بخش دبیر کل اتاق ایران نیز در این مراسم ضمن تاکید بر چابک‌سازی بخش خصوصی، اظهار کرد: مادامی که برای چابک‌سازی از خود شروع نکنیم نمی‌توانیم از دولت این انتظار را داشته باشیم باید در راستای این امر قدم‌های موثری را برداریم.

وی افزود: به منظور ارتقاء کارآمدی فرایندها باید در اتاق تعاریف مدون به وجدو آید در این زمینه در حال حاضر اقدامات مناسبی انجام شده اما همچنان تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

در انتهای این مراسم میثاق‌نامه اعضای هیات اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور قرائت شد.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد