اونس طلا2301.13
مظنه14,817,000
18 گرم3,420,500
ارزش سکه33,382,701
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000
به بهانه روز خبرنگار

از «قلم» تا قله «قاف»

وآنگاه که «قلم»، قاب وقایع را به تصویر کشید و حقیقت را بر سر زبانها آورد، و «قلم زدن» قدم زدنی شد در سرزمین پرآوازه آرمانها و پرگشودن تا «قاف».

احمدجعفری

وآنگاه که «قلم»، قاب وقایع را به تصویر کشید و حقیقت را بر سر زبانها آورد، و «قلم زدن» قدم زدنی شد در سرزمین پرآوازه آرمانها و پرگشودن تا «قاف».

و چه زیبا اندیشه است که در مقابل قلم زانو زند و واژه هایی که در خدمت بیان حق ردیف شوند.

«خبرنگار» واژه مقدسی است که هنوز برای بسیاری گمنام و ناآشناست. حرفه ای که به رکن چهارم دموکراسی تعبیر شده و با نشر حقیقت به تصمیم گیری ها و حرکت ها سمت و سوی درست و دقیق می دهد.

در همین حال خبرنگاری بازوی اجرایی هر سازمان و تشکلی است، و تعاملات و رخدادهای هر نهادی را بدون خبر و خبررسانی امری محال و دشوار به نظر می رسد.

خبرنگار به دنبال رفع معضلات جامعه است و با گذشت از مشکلات خود، با خلق خبر و تهیه گزارش از نیازهای مردم، آن را به گوش مسئولین و تصمیم سازان می رساند.

گرچه این حرفه با هیجاناتی همراه است، ولی بد نیست به ملالت ها و مصائب آن نیز اشاره ای گذرا داشته باشیم.

خبرنگار و روزنامه نگار با ثبت آثار و مطالب خود در تلاش است مشکلات جامعه را در قالب خبر، گزارش، مصاحبه و تصویر بیان کند؛ اما در مقابل سختی ها و محدودیتهای کاری بسیار شکیبا و صبور است.

تهدیدها و آسیب ها، استرس و انتظارات، مشکلات سازمانی و برون سازمانی، نداشتن حمایتهای لازم تنها گوشه از مشکلات این قشر خدمت گذار و فعال جامعه است.

این تصویر را در ذهن خود ایجاد کنید؛ که یک روز صبح هیچ روزنامه ای چاپ نشود، و هیچ سایتی خبری را درج نکند، چه اتفاقی رخ خواهد داد؟

نبض اطلاعات دیگر نخواهد زد، هیچ خبری را دیگر دریافت نخواهید کرد و آسمان آگاهی تیره خواهد شد. از هیچ کجای دنیا و کشور و حتی شهرتان دیگر هیچ خبر و اطلاعاتی نخواهید داشت.

اینجاست که اهمیت خبر و خبرنگار نمایان و آشکار است.

17 مرداد، بهانه ای است برای یاد آوری حضور این قشر زحمتکش و نیم نگاهی به این خالقان خبر.

وچه روز ارزشمندی است...

روزی که جاهلان عصر حاضر، قلم خبرنگار شهید محمود صارمی را با ریختن خون پاکش شکستند، تا به زعم خود شمع آگاهی را خاموش کنند. اما غافل از این که این خون، دفتر ما را برای زنده نگه داشتن یاد و نام او گشوده تر و پر بارتر می کند، و این روز را روزی ویژه برای احیاء دانایی و انتشار اطلاعات قرار خواهیم داد.

روز خبرنگار روز احیای حقیقت است، و روز پاسداشت فعالین این عرصه.

روز دیده شدن خبرنگار...

در این روز باید از همه اساتید و پیشکسوتانی که حقی بر گردن همه اهالی رسانه داشته، و همچنین شهدای رسانه که با اهدای جان خود بالاترین درجه ایثار را در حرفه خود به نمایش گذاشتند یادی کرد، و بر آنان سلام و درود فرست.

امروزه دامنه اخبار و اطلاع رسانی بسیار گسترده شده، و میدان تهیه گزارش و خبر برای رسانه فقط مختص خبرنگار نمی گردد. همه کسانی که در تحریریه، ویرایش خبر، سیاستگذاری رسانه و بخش فنی این حوزه مشغول هستند باید در حیطه خبرنگاری گنجانده شود، و به همه آنان حتی برای یک روز دست مریزاد و خسته نباشد گفت.

«خداقوت خبرنگار»

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد