اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا در آستانه انتشار گزارش وزارت کار آمریکا تثبیت شد

سایت طلا : در حالی که گزارش مهم وزارت کار آمریکا در خصوص وضعیت اشتغال و بیکاری قرار است تا ساعات آینده منتشر شود، قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز جمعه تغییر چندانی نداشته است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، قیمت طلا همچنان نزدیک به پایین ترین سطح خود در 5 سال نیم اخیر قرار دارد. قیمت طلا برای هفتمین هفته متوالی با کاهش روبرو شده که این طولانی ترین روند نزولی قیمت طلا از سال 1999 میلادی به شمار می رود.

بر اساس این گزارش انتشار آمارهای وزارت کار آمریکا تاثیر زیادی بر نشست آتی فدرال رزرو خواهد داشت. برخی از تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو در نشست ماه آینده نرخ بهره را برای نخستین بار از سال 2006 میلادی افزایش خواهد داد و این مساله موجب افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت جهانی طلا خواهد شد.

اگر گزارش وزارت کار آمریکا نشانگر بهبود وضعیت بازار کار و اشتغال باشد این مساله می تواند موجب تقویت ارزش دلار و افت بیشتر قیمت طلا شود.

ریک اسپونر تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری سی ام سی مارکتس تاکید کرد: اگر شاهد آمارهای قوی اشتغال در آمریکا باشیم انتظار سرمایه گذاران و تحلیلگران این خواهد بود که فدرال رزرو نرخ بهره را به جای دسامبر در نشست سپتامبر افزایش خواهد داد.

قیمت هر اونس طلا نیز امروز بدون تغییر چندانی نسبت به روز گذشته به 1089 دلار رسیده است. قیمت طلا از 20 جولای تاکنون به زیر 1100 دلار در هر اونس رسیده و نتوانسته است این سطح مقاومتی را بشکند. قیمت طلا 24 جولای نیز به کمتر از 1077 دلار رسید که این پایین ترین قیمت طلا از فوریه 2010 میلادی بوده است.

قیمت طلا در هفته جاری تاکنون بیش از 0.6 درصد کاهش یافته تا برای هفتمین هفته متوالی روندی نزولی را تجربه کرده باشد.

گزارش سایت طلا حاکیست، نظرسنجی رویترز از کارشناسان اقتصادی نشان می دهد که طی ماه گذشته 223 هزار فرصت شغلی جدید در آمریکا ایجاد شده است. آمریکا در 14 ماه از 16 ماه گذشته بیش از 200 هزار فرصت شغلی در هر ماه ایجاد کرده است.

بعید به نظر می رسد که در شرایط کنونی عامل مهمی وجود داشته باشد که مانع افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو آمریکا شود. اسپونر گفت: در شرایط کنونی واقعا دلیل خاصی برای خرید طلا از سوی سرمایه گذاران بین المللی وجود ندارد. ارزش دلار رو به افزایش است و نرخ تورم واقعی با کاهش مواجه شده است.

انتهای پیام /

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد