اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

مقاومت سکه در برابر تنزل قیمتی

سایت طلا : بازار سکه در هفته ی گذشته در پناه تقاضا و نوسانات دلار داخل در برابر ریزشهای طلای جهانی تاحدودی مقاومت کرد و تنها به افت 14 هزار تومانی سکه بهار آزادی تن در داد.

به گزارش سایت طلا، بازار سکه در حالی روز گذشته را به پایان رساند که متأثر از روند دلار داخل شاهد افزایش قیمتها بود و ارزش سکه بهار آزادی با رشد 9 هزار تومانی و در ادامه روند روبه رشدش درروز پنج شنبه به 876 هزار تومان رسید.

بنابراین گزارش، روز دوشنبه ی گذشته به عنوان اولین روز کاری هفته بازار سکه در واکنش به کاهش شدید طلای جهانی، افت تقاضا و دلار داخل از ارزش سکه بهار آزادی 27 هزار تومان کاست تا این سه نیروی کاهشی ارزش این سکه را تا بهمن ماه سال 92 به عقب برانند.

سایر سکه ها نیز در این روز افت قیمت را تجربه کردند که ربع و نیم سکه با افت 2 و 3 هزار تومانی کمترین ضعف را در پناه تقاضا به ثبت رساندند.

در غروب روز دوشنبه سکه بهار آزادی و نیم سکه بر قیمت 854 و 457 هزار تومان و ربع و سکه 1 گرمی بر بهای 262 و 167 هزار تومان آرام گرفتند.

در روز سه شنبه ارزش سکه بهار آزادی 13 هزار تومان تقویت شد و به بهای 867 هزار تومان رسید که این افزایش بیشتر از جانب بازار داخل و رشد 19 تومانی دلار رقم خورد. طلای جهانی در این روز رشد اندکی را شاهد بود.

گزارش سایت طلا حاکیست، با بازگشایی بازار سکه در روز چهارشنبه، قیمت سکه بهار آزادی تحت تأثیر کاهش اونس به زیر مرز 1100 دلار و نوسانهای دلار داخل قرار گرفت و به کاهش 7 هزار تومانی تن در داد که نیم سکه با رشد 3 هزار تومانی و ربع و سکه 1 گرمی با ثبات قیمت از این روند تبعیت نکردند.

در پایان معاملات روز چهارشنبه ارزش هر قطعه سکه بهار آزادی و نیم سکه بر 860 و 465 هزار تومان و هر ربع و سکه 1 گرمی بر قیمت 260 و 168 هزار تومان قرار گرفت.

در روز پنج شنبه بازار سکه علی رغم افت اونس در مسیر افزایشی گام برداشت و ارزش سکه بهار آزادی را 7 هزار تومان تقویت کرد و این در شرایطی بود که دلار داخل رشد اندکی را به ثبت رساند.

گفتنی است، بازار سکه هفته ی گذشته را با روندی منفی به پایان رساند که این افت در سکه بهار آزادی 14 هزار تومان بود و االبته متناسب با ریزش طلای جهانی نبود.

برخی از کارشناسان در کنار نقش دلار، افزایش تقاضا و کاهش عرضه ی را در مقاومت سکه در برابر کاهش قیمت موثر دانستند و این در شرایطی است که ارزش ذاتی سکه پایین تر از قیمت بازاری آن بود.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد