اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
میزان کمک‌ بانک‌های خارجی به آتن کاهش یافت؛

درخواست تازه یونان از IMF برای کمک مالی

وزیر دارایی یونان روز گذشته از درخواست رسمی این کشور برای دریافت کمک‌ جدید مالی از صندوق بین‌المللی پول (IMF) خبر داد.



«یوکلید ساکالوتوس»، وزیر دارایی یونان اعلام کرد کشورش قصد دارد برای دریافت دور جدیدی از کمک‌های مالی، با اتحادیه اروپا و صندوق بین‌المللی پول (IMF) مذاکره کند. البته تا زمان پایان برنامه کنونی دریافت کمک‌های مالی یونان از IMF در سال آینده، حجم کمک‌های جدید درخواستی این کشور مشخص نخواهد شد.

به‌گزارش خبرگزاری رویترز، یوکلید ساکالوتوس با ارسال نامه‌ای رسمی خطاب به «کریستین لاگارد» که در تاریخ 23 جولای نگارش شده، درخواست دریافت کمک‌های مالی جدید را به این نهاد ارائه کرده‌است.

کاهش میزان کمک‌های مالی بانک‌های خارجی به یونان
در همین حال خبرگزاری رویترز گزارش داد: افزایش نگرانی‌ها نسبت به وضعیت اقتصادی متزلزل یونان و همینطور نامشخص بودن وضعیت باقی‌ماندن این کشور در حوزه پولی یورو در سه‌ماهه نخست سال، سبب کاهش 22 میلیارد دلاری کمک‌های مالی بانک‌های خارجی به آتن شده‌است. بنابر اطلاعات فرامرزی بانک تسویه بین‌الملل که روز گذشته منتشر شد، میزان کمک‌های مالی بانک‌های خارجی به این کشور یک سوم کاهش یافته است. این نهاد اعلام کرد: میزان کمک‌های خارجی به کارخانجات، شرکت‌ها، بانک‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی یونان در پایان ماه مارس به رقم 45 میلیون و 500 هزار دلار کاهش یافته است.

بنابر اعلام بانک تسویه بین‌الملل (BIS)، میزان وام‌های خارجی به بانک‌های یونان نیز در پایان ماه مارس از 31 میلیارد دلار به دومیلیارد و 200 میلیون دلار کاهش یافته‌است. همچنین در پایان ماه مارس، کمک‌های خارجی به شرکت‌های بخش خصوصی یونان به 16 میلیون دلار و میزان این کمک‌ها به بخش‌های دولتی به 600 میلیون دلار کاهش یافت.

این درحالیست که میزان کمک‌های مالی بین‌المللی در سراسر جهان در نیمه نخست سال 755 میلیارد دلار افزایش داشته‌است که بیشترین افزایش با 406 میلیارد دلار، مربوط به کشورهای عضو یورو بوده‌است. داده‌های BIS همچنین نشان می‌دهد میزان اعطای کمک‌های مالی به آلمان 153 میلیارد و به فرانسه 120 میلیارد دلار افزایش یافته است. طبق این آمار، میزان کمک‌های مالی بین‌المللی به حوزه پولی یورو، در سال جاری تا انتهای ماه مارس 9 درصد رشد داشته است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد