اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
مشاور اقتصادی وزیر راه و شهرسازی:

ارزش خانه های خالی در کشور 20 میلیارد دلار است

مشاور اقتصادی وزیر راه و شهرسازی گفت: ارزش خانه های خالی بدون سکنه در کشور 20 میلیارد دلار برآورد می شود.

حسین عبده تبریزی در برنامه گفتگوی ویژه خبری در خصوص چشم انداز بازار مسکن، افزود: تعدادی خانه را نیز به ارزش 10 تا 15 میلیارد دلار قبل از اتمام عمر تخریب کردیم که در اجرای این سیاست غلط شورای شهر مقصر است که با هدف افزایش تراکم، مردم را تشویق به تخریب خانه ها و ساخت ساختمان های با طبقات بیشتر می کند.

به گفته وی، سیاست دولت یازدهم این نیست که مسکن، ارز یا طلا به عنوان کالای سرمایه ای باشد، ضمن اینکه در هیچ جای دنیا مردم مسکن را با هدف پس انداز خریداری نمی کنند.

وی با بیان آنکه برای اقشار ضعیف و خانه اولی ها همچنان نیازمند ساخت مسکن هستیم، گفت: فکر می کنم بهای مسکن گران قیمت امسال و سال بعد تغییر نخواهد کرد و قیمت مسکن ارزان قیمت نیز متناسب با تورم در سال آینده افزایش خواهد یافت.

مشاور اقتصادی وزیر راه و شهرسازی افزود: ممکن است مردم برخی از کشورها مسکن را به منظور سرمایه گذاری از طریق دریافت اجاره خریداری کنند و در آینده در آن ساکن شوند اما اتفاقاتی که در چند سال اخیر در اقتصاد ایران اتفاق افتاده این بود که مردم در بازار طلا، ارز و مسکن با هدف سرمایه گذاری می کردند که به هیچ وجه مورد حمایت هیچ دولتی نیست زیرا این دارایی ها از نظر اقتصادی غیر مولد هستند.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه اقتصاد ایران از بیماری سرمایه گذاری در خرید طلا، ارز و مسکن خارج شده و این کالاها را برای مصرف خود خریداری می کنند، گفت: نمی توان گفت بازار مسکن در حال حاضر رکود ندارد اما خوشبختانه اقتصاد ایران از بازار سوداگری مسکن، طلا و ارز خارج شده و دولت از این سیاست حمایت خواهد کرد.

وی یادآور شد: طی دو سال گذشته مقدار ساخت مسکن در کشور هر سال دو برابر میزان مسکن ساخته شده در سال 1390 بود، به عبارتی دیگر مقدار زیادی مسکن در این مدت ساخته شد و ظرفیت مازاد سرمایه گذاری در ساخت مسکن موجب شده تا در حال حاضر میزان ساخت و سازها کمتر شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد