اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

توافق هسته ای، پله پرش کشور است

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توافق هسته ای ایران با ۵ + ۱ باید زمینه رونق تولید در کشور را فراهم کند، گفت: این توافق را باید دستاوردی ملی و پله ای برای پرش کشور بدانیم.



علی لاریجانی در مراسم معارفه استاندار جدید قم افزود: به این قضیه از دو بعد می توان نگاه کرد یک نگاه برجسته کردن اشکالات آنست تا منشا اختلاف شود که البته نفعی برای کشور ندارد.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب هم در عید فطر فرمودند که این مسئله نباید باعث دودستگی شود.

لاریجانی افزود: نگاه دوم آنست که آن را دستاوردی ملی و پله ای برای پرش کشور بدانیم.

وی تاکید کرد: دراین توافق انشالله تمام دقت نظرها صورت گرفته و اگر اشکالاتی است باید در اجرا آن را وضع کنیم.

رئیس مجلس تاکید کرد: با نگاه دوم باید پرش در حوزه اقتصاد، کار و تلاش بوجود بیاید که دراین زمینه دولت میتواند موثر باشد.

آقای لاریجانی خاطرنشان کرد: این دستاورد باید زمینه رونق تولید در کشور را فراهم کند نه آنکه زمینه توزیع و افزایش نقدینگی و تورم را ایجاد کند.

رئیس مجلس گفت: این توافق باید برای توانمندسازی جمهوری اسلامی در اقتصاد ، فرهنگ ، دفاع ، علوم بکارگرفته شود تا ثمره آن را مردم ببینند.

آقای لاریجانی افزود: اگر اینگونه باشد همه افراد باید همدلانه کار و ضعف ها را جبران کنند نه اینکه دیگران را متهم کنند و آنها را از اسلام خارج بدانند و فقط خود را اسلام مجسم بدانند!

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حتما همه مسئولان عرق انقلاب و قصد خدمت با درجات مختلف دارند از اینرو هم افزایی در توانها برای حل مشکلات لازم است.

علی لاریجانی گفت: امروز اگر رژیم صهیونیستی ضد جمهوری اسلامی فریاد می زند و نگران توافق است یا برخی کشورهای منطقه که به اشتباه برخی حرفها را می زنند معلوم است که آنها نگرانند که جمهوری اسلامی از این توافق برای توانمندسازی خود استفاده کند.

وی افزود: این گفته ها باید الهام بخش ما برای توانمندسازی همه اختلافات باشد.

رئیس مجلس به سخنرانی برخی مسئولان آمریکایی که زیادی و نسنجیده سخن می گویند اشاره کرد و گفت: این حرفها برای دولت آمریکا افتخار نیست که خودش را در خدمت رژیم پوسیده و جعلی صهیونیستی قرار دهد.

وی این مسئله را در جهت سرپوش گذاشتن برای مسائل دیگر ارزیابی کرد و گفت: اگر کسی داعیه جهانی دارد نمی تواند خود را برای آن رژیم حفظ کند.

وی تصریح کرد: البته می توان علت این مسئله را حدس زد و دلیل آن این است که جمهوری اسلامی توافق هسته ای را با دقت دنبال کرد نه بصورت سرسری!

لاریجانی راهبرد نظام را در چندسال گذشته درست توصیف کرد و گفت: ما باید دانش هسته ای را تثبیت و به قدرت فعال تبدیل می کردیم که این کار انجام شد.

رئیس مجلس افزود: این مسئله هم در برجام هم در قطعنامه ثبت شد و تحریم های ظالمانه را هم کنار زدیم و هر دوی این مسائل تا حدقابل قبولی رخ داد.

وی گفت: البته شاید ملاحظات دیگری هم باشد که می توان استفاده از زمان را یکی از آنها دانست که محقق شد والبته باید در اجرای توافق به آن توجه داشت.

لاریجانی به جیغ بنفش برخی موجودات موذی بین المللی هم اشاره کرد و گفت: اینها هم فعال شده اند مانند کشوری که اسم اسلام را هم دنبالش دارد و افتخار کرده که آمریکا را تحریک و اعلام کرده قیمت نفت را آنقدر پائین می آورد تا جمهوری اسلامی تسلیم شود.

لاریجانی خطاب به مسئولان این کشور گفت: آیا این افتخار است که شما قیمت نفت را پائین بیاورید تا هم خودتان ضرر کنید و باعث ضرر دیگران هم بشوید!

وی گفت: ما باید هشیار باشیم و از این ظرفیت استفاده کنیم تا به یک نگاه راهبردی هم در بعد ملی و هم استانی دست یابیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با قدردانی از خدمات آقای صالحی منش استاندار سابق قم، اظهار امیدواری کرد: با حضور مدیران ارزشمند و برنامه ریزی اصولی عقب ماندگی های قم جبران شود.

وی خطاب به استاندار جدید گفت: باید با ارزیابی تحلیلی از شرایط قم در زمینه های مختلف ، خدمت رسانی بمردم افزایش یابد.

دکتر لاریجانی حضور مراجع را برای قم همیشه سازنده دانست و گفت: نظرات مراجع در پیشبرد امور استان موثر خواهد بود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی به وضع صنعت قم هم اشاره کرد و گفت: باتوجه به نزدیکی قم به تهران باید توجه ویژه ای به صنعت قم شود.

لاریجانی بر حمایت از بخش کشاورزی و دامپروری قم هم تاکید کرد و گفت: باید آبیاری های نوین در کشاورزی قم پیگیری شود و مجلس هم برای این مسئله بودجه خوبی در نظر گرفته است.

وی گفت: بانکها باید درخدمت تولید باشند و فعالیت های استاندار برای خدمت به تولید باید باعث دلگرمی تولیدکنندگان باشد.

وی تاکید کرد: البته اشکالاتی هست که باید در مرکزیت کشور علاج شود و سایر نمایندگان و من هم کمک خواهیم کرد.

آقای لاریجانی افزود: مشکلاتی که وجود داشته غالبا در سطح ملی پیگیری شده و آقای صالحی منش هم همواره پیگیر آن بودند.

وی اطمینان داد که نمایندگان، نگاه حمایتی خواهند داشت و استاندار جدید هم باید باتوجه به مزیت های قم و استعداد های فراوان آن زمینه را برای سرمایه گذاری و اشتغال علاقه مندان فراهم کنند که از آنجمله می توان به صنعت و معدن، توریسم و مسائلی مانند فرش قم اشاره کرد.

رئیس مجلس تصریح کرد: با توافق هسته ای، گشایش در صادرات فرش حاصل می شود که باید از آن استفاده کرد چرا که همین فرش موتور تولید صدها هزار نفر است.

وی افزود: الان فضای بین المللی (نزدیک به خوب) است که باید از ان بهره گرفت.

آقای لاریجانی وفاق را نیاز امروز کشور و قم عنوان کرد و افزود: بویژه پس از توافق هسته ای باید فضا برای این مسئله فراهم تر بشود که البته دراین زمینه اراده ما مهم است.

وی با اشاره به مشکلات بودجه ای در بخشهای مختلف کشور، گفت: اگر بخواهیم مشکلات حل بشود باید همه استعدادها بسیج شود.

لاریجانی تصریح کرد: اگر فضای مودت فراهم نشود نمی توانیم پیشبردی در مسائل داشته باشیم.

رئیس مجلس به مدیران استانی توصیه کرد زمان را دریابند و با استاندار جدید همدلانه کار کنند تا بیشترین نفع را ببرند.

وی مسابقه در توسعه استانها را از سیاستهای وزیرکشور دانست و گفت: الان موقع آنست که برای توسعه قم کار کنید و نمایندگان هم حمایت میکنند.

لاریجانی رجال دینی را در قم پشتیبان همت های بلند مسئولان دانست و گفت: قم باتوجه به توصیه های رهبری باید در بعد فرهنگی علمی و اقتصادی الگوی مناسب کشور باشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد