اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چاشنی توافق هم کار ساز نشد/ سقوط شاخص به کانال 67 هزار واحدی

در جریان معاملات امروز شاخص بورس با ادامه روند منفی خود با 406 واحد ریزش به کانال 67 هزار واحدی سقوط کرد.


با نگاهی به تاریخچه معاملات در بورس نشان می‌دهد طی چند سال گذشته شاخص بورس از کانال 10 و 20 هزار واحد به عدد 70 هزار واحد در این روزها رسیده است بدون این که اتفاق خاص و رو به رشدی در اقتصاد کشور بیفتد، و دلیل این امر را می‌توان به حضور سهامداران ناآگاه که عملکرد آنها موجب ایجاد هیجان در بورس می‌شود جستجو کرد.

شاخص کل(هم وزن) با ریزش 29 واحدی، شاخص قیمت(وزنی-ارزشی) با ریزش 61 واحدی، شاخص قیمت(هم وزن) با ریزش 25 واحدی به کار خود ادامه می‌دهند.

این در حالی است که کارشناسان بر این عقیده هستند که نباید به روزهای منفی بازار دیدکوتاه مدت داشت و روند نزولی بورس با وجود خبرهای مثبت، امری طبیعی است و با دید بلندمدت و با آگاهی و اطلاع لازم سبدی از سهام را در بورس خریداری کنند و نگاه بلندمدت به بازار و سرمایه گذاری خود داشته باشند.

با این حال در چند هفته و پیش از رسیدن به توافق نهایی موج خوش‌بینی موجب شد تا ریسک پذیرها وارد بازار شوند و تا پیش از 23 تیرماه که خبر رسمی رسیدن به توافق و رفع تحریم‌ها منتشر شد بازار سرمایه رشد 10 درصدی را به ثبت رساند و شاخص بورس از ارتفاع 61 به 69 هزار واحد در مدت چند روز رسید؛ اما این بار نیز با وجود انتشار مثبت‌ترین خبر از مذاکرات هسته‌ای و کاهش چشمگیر ریسک سیاسی، بازار سرمایه در اتفاقی حیرت‌انگیز منفی شد که این حادثه ناخوش برای سهامداران زیان دیده از دی ماه سال 92 تاکنون ادامه دارد.

در نتیجه داد و ستدهای روز جاری شاخص بورس امروز 406 واحد افت کرد و در کانال 67 هزار و 644 واحدی متوقف شد.

گفتنی است؛ در این روز سهامداران بیش از یک میلیون برگه سهم و حق تقدم را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات به 765 میلیارد و 414 میلیون ریال رسید و تعداد 396 میلیارد ریال سهم اوراق بهادار در 33 هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد.

در نتیجه داد و ستدهای‌ امروز؛ نمادهای فارس با روند مثبت و نمادهای حکشتی، خودرو، تاپیکو، وصندوق، پارسان، مبین با روند منفی به کار خود پایان دادند.
نمادهای پر بیننده معاملات امروز پارس خودرو، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، ایران خودرو دیزل ، س.نفت و گاز پتروشیمی تامین، گروه بهمن، پتروشیمی مبین، ایران خودرو با روند نزولی به کار خود پایان دادند.

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با کاهش 165 واحدی به 27 هزار و 556 واحد، شاخص کل (هم‌وزن) با کاهش 62 واحدی به 10 هزار و 354 واحد، شاخص قیمت (هم‌وزن) با ریزش 584 واحدی به 77 هزار و 90 روبه‌رو شدند.

شاخص آزاد شناور با روند منفی 584 واحدی به 77 هزار و 90 واحد، شاخص بازار اول با روند نزولی 273 واحدی به 48 هزار و 474 واحد و شاخص بازار دوم بورس نیز با روند نزولی 959 واحدی به 141 هزار و 627 واحد رسید.

می‌توان گفت پیش خور شدن خبرهای خوش هسته ای، عملکرد نامناسب حقوقی‌ها و برگزاری مجامع شرکت‌ها سه دلیل افت بازار با وجود رسیدن به توافق در مذاکرات هسته‌ای است.


انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد