اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
رئیس موسسه سرمایه گذاری

شکسته شدن سطح حمایتی 1150 دلاری تحول بزرگی برای بازار طلا به شمار می رود

سایت طلا : رئیس موسسه سرمایه گذاری "مرک" تاکید کرد که شکسته شدن سطح حمایتی 1150 دلاری و سقوط قیمت طلا به مرز 1140 دلار در هر اونس تحول بسیار مهمی به شمار می رود.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، اکسل مرک در سخنانی تصریح کرد: اظهارات جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در کنگره و سنا مبنی بر احتمال افزایش نرخ بهره تا پایان امسال تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار و شاخص سهام و افت قیمت جهانی طلا داشته است.

بر اساس این گزارش وی افزود: با شکسته شدن سطح حمایتی 1150 دلاری سرمایه گذاران منتظر کاهش بیشتر قیمت طلا هستند و به نظر من سطح حمایتی بعدی برای طلا سطحی زیر 1141 دلار خواهد بود.

بانک آمریکایی مریل لینچ نیز اعلام کرده است که قیمت طلا در شرایط کنونی به کمتر از حد واقعی خود رسیده است. ولی مرک معتقد است که سرمایه گذاران کمتری در شرایط کنونی ترجیح می دهند تا در بازار طلا سرمایه گذاری کنند.

وی افزود: پس از افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو به خاطر نوساناتی که در بازار سهام به وقوع خواهد پیوست، تمایل برای سرمایه گذاری در بازار طلا بیشتر خواهد شد.

وی در ادامه ضمن اشاره به اظهارات رئیس فدرال رزرو آمریکا گفت: یلن سخنان جدیدی را مطرح نکرده است. گرچه فدرال رزرو دوست دارد نرخ بهره را افزایش دهد ولی نمی خواهد در مسیری حرکت کند که به ضرر اقتصاد آمریکا و اقتصاد جهانی باشد.

مرک افزود: فدرال رزرو نگران اوضاع اقتصادی جهان به خصوص بحران مالی و بدهی یونان است. افزایش نرخ بهره در شرایط کنونی می تواند بازارهای بین المللی را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

گزارش سایت طلا می افزاید، جانت یلن تاکید کرده است که در صورت بهبود اوضاع بازار اشتغال و افزایش رشد و رونق اقتصادی آمریکا، نرخ بهره فدرال رزرو تا پایان امسال افزایش خواهد یافت. البته فدرال رزرو هنوز به هدف خود برای افزایش نرخ تورم به 2 درصد دست نیافته است.

مرک در این باره گفت: به نظر من فدرال رزرو در بهترین حالت ممکن نرخ بهره را 0.25 درصد افزایش خواهد داد که این میزان افزایش نمی تواند تاثیر چندان زیادی بر تحولات اقتصادی و قیمت طلا داشته باشد.

انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد