اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

فرصت ثبت اظهارنامه مالیاتی تا آخر تیر

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: حدود ۵ میلیون مودی مالیاتی تا آخر تیرماه فرصت دارند با مراجعه به سایت اینترنتی این سازمان اظهارنامه مالیاتی خود را ثبت کنند.


علی عسگری گفت : البته مانند سالهای گذشته حدود 60 درصد از مودیان اظهارنامه های خود را در هفته آخر مهلت ثبت نام ثبت می کنند.

وی گفت :‌ تا امروز دو میلیون و سی و یک هزار مودی اظهارنامه خود را تکمیل کردند.

وی با اشاره به در پیش بودن ایام تعطیل عید سعید فطر در روزهای پایانی تیرماه گفت : البته ادارات ما در روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته باز است و اگر عیدفطر روز شنبه باشد ، روز یکشنبه هم ادارات ما باز است و ادارات مالیاتی فقط عید فطر تعطیل خواهد بود.

عسگری درباره گلایه برخی اصناف که مدعی هستند در دوره رکود نباید مالیات بپردازند ، گفت :‌ رکود یعنی اینکه اقتصاد به نقطه توقف رسیده باشد که البته اقتصاد ما متوقف نشده است و ما پارسال رشد سه درصدی را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه اقتصاد کشور در این مدت گردش مالی گسترده را شاهد بوده است گفت :‌ اصناف در این گردش مالی نقش دارند.


نگاه سازمان به گردش مالی و درآمدها است

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت : ممکن است اصناف انتظار سود 25درصدی داشته باشند اما به سود 15درصدی برسند و از نظر خودشان این رکود محسوب شود ولی از نظر سازمان امور مالیاتی رکود معنی دیگری دارد و ما به گردش مالی و درآمدها نگاه می کنیم.

وی گفت : مالیاتی که از اصناف گرفته می شود عددی نیست که برای آنها ایجاد نگرانی کند.

عسگری با بیان اینکه در 10 تا 20 سال گذشته در دریافت مالیات از اصناف اشتباهاتی صورت گرفته است ، گفت :‌ ما در پی تغییر این موضوع هستیم که البته تلاش ما با ممانعت های سختی نیز مواجه می شود.

وی افزود : با این وجود نمی خواهیم با شدت عمل برخورد کنیم اما تحت فشار نیز قرار نمی گیریم.

عسگری درباره تسویه حساب سال 92 اصناف هم گفت : طبق آخرین آمار 90 درصد مودیان و 85 درصد شرکت ها برگه تشخیص خود را دریافت و خیلی از آنها این رقم را با مراجعه به ادارات مالیاتی قطعی کرده اند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد