اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سایه ی منفی مذاکرات بر سر دلار

سایت طلا : در سومین هفته ی تیر ماه قیمت دلار متأثر از افزایش خوش بینی ها نسبت به نتایج مذاکرات در مسیر نزولی قرار گرفت تا کمترین نرخ فروش این ارز در سال 94 رقم بخورد.

به گزارش سایت طلا، دلار امروز رشد 18 تومانی را تجربه کرد و بر بهای 3256 تومان قرار گرفت و این در شرایطی است که در روزهای اخیر افتهای پی در پی و تنزل به کف قیمتی سال 94 را شاهد بود و 57 تومان از ارزشش را از دست داده بود.

بر اساس این گزارش، در روز شنبه ی گذشته افزایش فاصله ی ارزش دلار تهران با کشور عراق سبب شد تا برخی از معامله گران در فضای انتظاری بازار و کاهش تقاضا به علت خوش بینی به نتایج نهایی مذاکرات، سعی کنند از فرصت ایجاد شده استفاده و کسب سود کنند که این امر از قیمت دلار حمایت کرد.

در این روز قیمت درهم نیز کاهش یافت که این افت تنها مختص به این دو ارز نبود. یورو و پوند انگلیس نیز طعم کاهش بها را چشیدند.

در پایان معاملات روز شنبه ارزش دلار و یورو بر بهای 3321 و 3680 تومان و پوند و درهم بر قیمت 5160 و 900 تومان قرار گرفتند.

این گزارش می افزاید، در روز یکشنبه دلار از یک سو تحت فشار افت قیمت درهم و خوش بینی سرمایه گذاران و از سویی دیگر تحت حمایت کاهش عرضه و اختلاف قیمتی دلار در بازار تهران با عراق بود که با غلبه ی عوامل کاهشی، دلار به افت 16 تومانی تن در داد.

در این روز در کنار افت دلار، یورو و پوند نیز 20 تومان کاهش و به بهای 3660 و 5140 تومان دست یافتند.

تداوم افت دلار در روز دوشنبه سبب شد دلار از کانال 3300 تومان فرو ریزد.

اختلاف قیمتی دلار در بازار داخل با عراق در این روز کاهش یافت تا این متغییر نیز به جمع عوامل کاهشی همچون افت حجم معاملات و تضعیف درهم بپیوندد و دلار با افت 40 تومانی نوساناتش را وارد کانال 3200 تومانی کند و این در شرایطی است که برخی از فعالان انتظار افت بیشتر دلار را در این روز داشتند.

در روز دوشنبه قیمت یورو نیز 35 تومان دیگر کاهش یافت تا در ظرف پنج روز گذشته این ارز 2.3 درصد از ارزشش را از دست بدهد و این در حالی است که بهای این ارز در سطح جهانی تحت تأثیر انتخابات یونان تنها 1.3 درصد کاهش یافت تا بخش دیگر این ضعف به انتظارات کاهشی معامله گران داخل ربط داده شود.

کارشناسان افزایش خوش بینی نسبت به نتایج مذاکرات را عامل اصلی ریزش دلار در روز سه شنبه دانستند که در پی آن میزان فروش و حجم عرضه بالا رفت تا با وجود اختلاف قیمتی دلار داخل با کشور عراق، این ارز افت 9 تومانی را تجربه کند.

روز سه شنبه قیمت یورو و پوند انگلیس نیز در مسیر کاهشی قرار گرفت و در پایان این روز ارزش آنها بر بهای 3620 و 5070 تومان قرار گرفت. درهم نیز بر قیمت 888 تومان بسته شد.

بر اساس این گزارش، بعد از تعطیلی روز چهارشنبه، دلار در روز پنجشنبه افت دیگری را متحمل شد و بر بهایی قرار گرفت که کمترین نرخ فروش این ارز در سال 94 بود تا افت هفتگی دلار به 83 تومان رسید.

در روز پنجشنبه یورو قدری افزایش اما پوند کاهش 50 تومانی را تجربه کرد تا ریزش این ارز در هفته ی گذشته به 155 تومان برسد.

روند نزولی دلار سبب شد تا روز به روز فاصله ی نرخ دلار رسمی با آزاد کاهش یابد و این در حالی است که برخی از تحلیلگران معتقد هستند درصد ریسک در بازار ارز افزایش یافته که با توجه به دید مثبت معامله گران نسبت به نتایج نهایی مذاکرات احتمال ریزش بیشتر دلار وجود دارد.

البته در این میان گروهی نیز بر این باورند که با طولانی شدن فضای انتظاری بازار، برخی از فعالان غیر رسمی با ایجاد جو روانی پیرامون ادامه مذاکرات در هفته ی جاری به نوسانی شدن دلار کمک کنند.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد