اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
جانت یلن خبر داد:

احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا تا پایان سال 2015 میلادی وجود دارد

سایت طلا : رئیس فدرال رزرو آمریکا روز جمعه در اظهارات مهمی تاکید کرد که وی انتظار دارد فدرال رزرو تا پایان سال 2015 میلادی نرخ بهره آمریکا را افزایش دهد.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، جانت یلن گرچه از احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا تا پایان امسال خبر داده است ولی در عین حال نگرانی خود را نسبت به وضعیت بازار کار و اشتغال آمریکا و احتمال ضعیف بودن این بازار طی ماه های آینده ابراز نگرانی کرده است.

بر اساس این گزارش البته جانت یلن به طور مستقیم هیچ اشاره ای به سیاست فدرال رزرو آمریکا در 4 نشست باقی مانده در سال 2015 میلادی در خصوص نرخ بهره نکرده است. هنوز به درستی معلوم نیست که آیا فدرال رزرو قصد دارد در 4 نشست امسال خود نرخ بهره را افزایش دهد یا نه.

ولی چیزی که قطعی به نظر می رسد این است که فدرال رزرو برای تصمیم گیری در خصوص نرخ بهره توجه زیادی به آمارهای اقتصادی داخلی و وضعیت اقتصادی منطقه یورو و چین خواهد داشت.

یلن پیش بینی کرد که اقتصاد آمریکا طی ماه های آینده با رشد نسبی روبرو خواهد شد و این مساله به فدرال رزرو این امکان را خواهد داد تا نرخ بهره خود را برای نخستین بار در ده سال گذشته افزایش دهد.

یلن تاکید کرد: من فکر می کنم این مساله مناسب باشد که تا پایان سال 2015 میلادی نخستین گام را برای افزایش نرخ بهره برداریم و فدرال رزرو به سوی عادی سازی سیاست های پولی حرکت کند.

وی افزود: ولی می خواهم بر این مساله نیز تاکید کنم که وضعیت اقتصادی و نرخ تورم هنوز به شدت نامطمئن است. ما به دقت وضعیت اقتصادی و اوضاع بازار کار و نرخ تورم را زیر نظر داریم. فدرال رزرو آمریکا قصد دارد به نرخ تورم 2 درصدی دست یابد.

گزارش سایت طلا حاکیست برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که اگر اقتصاد آمریکا به روند رشد و رونق خود ادامه دهد، فدرال رزرو قطعا تا پایان امسال نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

البته فدرال رزرو برای تصمیم گیری در خصوص افزایش نرخ بهره قطعا اوضاع اقتصادی منطقه یورو و چین را نیز مد نظر قرار خواهد داد.

فدرال رزرو بیش از هفت سال است که نرخ بهره را نزدیک به صفر ثابت نگه داشته است. اوضاع مالی و بدهی یونان نیز می تواند تاثیر زیادی بر سیاست های پولی فدرال رزرو داشته باشد.

انتهای پیام /

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد