اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ثبات نسبی دربازارهای جهانی طلا

سایت طلا : قیمت جهانی طلا امروز جمعه تغییر چندانی نسبت به روز گذشته نداشته و تحت تاثیر افزایش ارزش یورو در برابر دلار و امیدواری های مربوط به توافق بر سر بحران بدهی های یونان قرار داشته است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، گمانه زنی های سرمایه گذاران و کارشناسان اقتصادی نسبت به توافق احتمالی بر سر بحران مالی و بدهی یونان موجب شده تا ارزش یورو در برابر دلار با افزایش نسبی روبرو شود و این مساله تاحدی به نفع قیمت جهانی طلا گردد.

بر اساس این گزارش قیمت طلا در هفته جاری برای سومین هفته متوالی با کاهش روبرو شده است. افت تقاضای فیزیکی در بازارهای هند و چین نیز تاثیر زیادی بر روند نزولی قیمت طلا داشته است. ادامه نگرانی های بین المللی در خصوص وضعیت بازار سهام چین نیز فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است.

جیمز استیل تحلیلگر ارشد موسسه مالی اچ اس بی سی نیز تاکید کرد که قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت احتمالا کاهش خواهد یافت چرا که سرمایه گذاران بین المللی منتظر کاهش بیشتر قیمت برای ورود به بازار هستند.

قیمت هر اونس طلا در مبادلات امروز جمعه به مرز 1161 دلار رسیده است. قیمت طلا در هفته جاری تاکنون با کاهش 0.7 درصدی روبرو شده و روز چهارشنبه به کمتر از 1146 دلار رسید که این پایین ترین رقم از 18 مارس به شمار می رود.

دولت یونان نیز روز گذشته بسته جدیدی را شامل اصلاحات اقتصادی و مالی به رهبران اروپایی ارائه کرده است. نشست فوق العاده رهبران اروپایی برای بررسی سرنوشت یونان در منطقه یورو روز یکشنبه برگزار خواهد شد. اگر یونان و وام دهندگان بین المللی نتوانند به توافق نهایی دست یابند، ورشکستگی این کشور بحران زده قطعی بوده و آتن باید از منطقه یورو خارج شود.

گزارش سایت طلا حاکیست، شاخص سهام در بورس چین نیز امروز جمعه برای دومین روز متوالی با افزایش چشمگیری روبرو شده است. شاخص سهام چین پیش از این 30 درصد کاهش را تجربه کرده بود.

صندوق بین المللی پول نیز در تازه ترین گزارش خود پیش بینی نسبت به رشد اقتصادی جهان را در سال 2015 میلادی به کمتر از 3.3 درصد کاهش داده است. این رقم در گزارش قبلی صندوق بیش از 3.5 درصد اعلام شده بود. رشد اقتصادی جهان در سال 2016 میلادی نیز به بیش از 3.8 درصد خواهد رسید.

به نظر می رسد سخنرانی امروز جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا نیز تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا خواهد داشت.

انتهای پیام

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد