اونس طلا2376.64
مظنه14,536,000
18 گرم3,355,600
ارزش سکه32,749,608
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,700,000
ربع15,000,000
تحلیلگران بازار طلا:

نگرانی نسبت به بحران یونان می تواند مانع افزایش نرخ بهره آمریکا شود

سایت طلا : برخی تحلیلگران بازار طلا بر این باورند که نگرانی های مربوط به بحران بدهی و مالی یونان می تواند مانع بزرگی برای افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا باشد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، در حالی که برخی سرمایه گذاران و تحلیلگران اقتصادی معتقدند که فدرال رزرو نرخ بهره را در نشست سپتامبر افزایش خواهد داد ولی گروهی از تحلیلگران بازار طلا بر این باورند که بحران بدهی یونان مانع بزرگی برای افزایش نرخ بهره آمریکا خواهد بود.

بر اساس این گزارش بحران یونان موجب افزایش نگرانی ها نسبت به وضعیت اقتصاد جهانی شده است. نتایج همه پرسی یونان موجب تشدید نگرانی ها نسبت به خطر ورشکستگی این کشور و خروج از منطقه یورو شده است.

جسیکا فانگ تحلیلگر ارشد موسسه بی ام او تاکید کرد که به نظر من با توجه به نگرانی های زیادی که در اروپا وجود دارد فدرال رزرو در شرایط کنونی تمایلی برای افزایش نرخ بهره نخواهد داشت.

ارزش یورو در برابر دلار از ابتدای امسال تاکنون بیش از 7.8 درصد کاهش داشته و نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز با افت 18 درصدی روبرو شده است. از سوی دیگر تقویت بیش از حد ارزش دلار نیز به ضرر صادرات آمریکا خواهد بود و فدرال رزرو نمی خواهد در چنین شرایطی نرخ بهره را افزایش دهد.

از سوی دیگر بحران مالی و بدهی یونان و نااطمینانی های موجود در اروپا به ضرر تحولات اقتصادی چین نیز بوده است. این کارشناس اقتصادی گفت: اگر منطقه یورو با فروپاشی روبرو شود فدرال رزرو قطعا نمی تواند نرخ بهره را افزایش دهد.

البته موسسه بانکی بی ان پی پاریباس در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرده است که فدرال رزرو آمریکا در نشست سپتامبر یا دسامبر نرخ بهره را افزایش خواهد داد. این مساله می تواند موجب تقویت بیشتر ارزش دلار شده و به ضرر قیمت طلا باشد.

گزارش سایت طلا می افزاید، این موسسه بانکی پیش بینی کرده است که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال بیش از 70 درصد خواهد بود.

موسسه مالی نومورا نیز اعلام کرد که بعید به نظر می رسد بحران یونان در کوتاه مدت حل و فصل شود و افزایش نرخ بهره در چنین شرایطی یک اشتباه از سوی فدرال رزرو خواهد بود. هر گونه افزایش نرخ بهره آمریکا در شرایط کنونی تاثیر منفی زیادی بر بازارهای مالی و اقتصاد جهانی خواهد داشت.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد