اونس طلا2363.58
مظنه14,586,000
18 گرم3,367,100
ارزش سکه32,862,258
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)40,800,000
نیم23,800,000
ربع14,900,000

قیمت پلاتین در امسال چه وضعیتی داشته است؟

پلاتین از اوایل خرداد ماه سال 94 تاکنون روند نزولی به خود گرفته است. علت چیست و آینده قیمت آن چگونه پیش‌بینی می‌َشود؟


چه عواملی قیمت پلاتین را تغییر می‌دهند؟


بررسی‌ها از قیمت پلاتین نشان می‌دهد که فلز پلاتین از اوایل فروردین ماه سال 94 روند صعودی داشت و تا خرداد ماه هم این روند ادامه داشت که به یک‌باره پلاتین روند نزولی به خود گرفت.

حاصل این روند نزولی هم این طور بود که باعث شد در نهایت قیمت این فلز کاهش 4.6 درصدی از سوم فروردین تا ششم تیر ماه داشته باشد.

در همین راستا محمدحسن عرب‌اسدی، فعال بازار در مورد علت کاهش قیمت پلاتین گفت: کاهش قیمت پلاتین علت‌های زیادی می‌تواند داشته باشد. بازار توابعی دارد، وقتی عرضه و تقاضا که قاعده کلی بازار است به هم بخورد و تناسب نداشته باشد قیمت‌ها کاهش می‌یابند. از ماه خرداد امسال عرضه پلاتین زیاد و تقاضا کم شده است.

عرب‌اسدی در مورد علت‌های دیگر کاهش قیمت پلاتین افزود: قیمت پلاتین ارتباط مستقیمی با دلار دارد و اگر قیت دلار بالا برود قیمت پلاتین افزایش پیدا خواهد کرد و در مقابل اگر پایین بیاید دلار پلاتین هم روند نزولی به خود می‌گیرد.

او در مورد تاثیر مذاکرات هسته‌ای بر روی قیمت پلاتین گفت: اگر در مذاکرات ما به توافق برسیم مسلماً در قیمت فلزات و پلاتین هم تغییر قیمت خواهیم داشت ولی باز هم می‌گویم که قیمت پلاتین با قیمت دلار تغییر خواهد کرد.

عرب‌اسدی با بیان اینکه پلاتین مانند طلا قابل سرمایه‌گذاری نخواهد بود، افزود: قیمت پلاتین در یک ماه آینده ثابت خواهد ماند و شاهد تغییراتی در قیمت پلاتین نخواهیم بود.

این گزارش می افزاید، اپلاتین در تجهیزات پزشکی، تماس‌های الکتریکی، دندان پزشکی و دستگاه‌های ضد آلودگی در اتوموبیل هم کاربرد دارد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد