اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

توقف سیر نزولی سکه

سایت طلا : نوسان سکه در روزهای اخیر با ریزش طلای جهانی و رفت و برگشت دلار رقم خورد که به افت هفتگی این سکه در دیروز و در نهایت رشد قیمتی آن ختم شد.

به گزارش سایت طلا، در روز گذشته ارزش سکه تمام بهار آزادی با وجود رشد 18 تومانی دلار 1 هزار تومان کاهش یافت که فعالان عامل اصلی افت سکه را تضعیف تقاضا دانستند. اما بهای سکه امروز علی رغم کاهش 2 تومانی دلار شاهد افزایش 3 هزار تومانی بود.

بر اساس این گزارش، بازار سکه در حالی هفته ی گذشته را آغاز کرد که قیمت سکه ها به واسطه ی تقویت اونس جهانی با رشد همراه شد و ارزش سکه بهار آزادی با 6500 تومان افزایش به 915 هزار و 500 تومان رسید و این در حالی است که دلار داخل با افت قیمت مواجه شد.

در پایان معاملات این روز ارزش هر قطعه نیم سکه به 457 هزار تومان و هر ربع و سکه 1 گرمی به 252 و 169 هزار تومان رسید.

بهای سکه ها که در دو روز کاری گذشته افزایش یافته بود، در روز یکشنبه تحت تأثیر افت دلار و بهای 3272 تومانی آن مجدداً کاهش بها را تجربه کردند که تداوم آن در سومین روز هفته ارزش سکه بهار آزادی را 5500 تومان دیگر کاهش داد.

در روز دوشنبه بهای سکه تحت تأثیر افت دلار و ثبت کمترین بهای این ارز در 89 روز گذشته و پایین آمدن اونس به زیر مرز 1200 دلار، کاهش و نرخ خرید سکه تمام بهار آزادی به زیر مرز 900 هزار تومان رفت.

البته سایر سکه ها در این روز توجه کمتری به افت این دو متغییر داشتند و سکه 1 گرمی تغییری را به ثبت نرساند.

در روز سه شنبه بهای سکه بازهم کاهش یافت. افت طلای جهانی سبب شد تا ارزش سکه بهار آزادی در این روز به کمترین بها از 23 آبان ماه برسد. البته رشد دلار بخشی از اثر کاهشی اونس در بازارهای جهانی را خنثی کرد و به غیر از سکه تمام بهار آزادی سایر سکه ها با توجه به روند متضاد دو متغییر این بازار، تغییری را به ثبت نرساندند.

در پایان معاملات روز سه شنبه ارزش سکه بهار آزادی و نیم سکه به 902 و 455 هزار تومان و ربع و سکه 1 گرمی به 251 و 169 هزار تومان رسید.

در روز چهارشنبه بازار سکه همسو با بازار ارز رشد قیمت را تجربه کرد و با 5500 تومان رشد ارزش سکه بهار آزادی را به 907 هزار و 500 تومان رساند و این امر موجب مقاومت سکه در برابر کاهش اونس شد.

در این روز ارزش نیم سکه به 458 هزار تومان و ربع و سکه 1 گرمی به 255 و 169 هزار تومان رسید.

این گزارش می افزاید، بازار سکه در روز پنج شنبه در حالیکه طلای جهانی کاهش نسبی را به ثبت رساند در پی رشد دلار بهای سکه بهار آزادی را تقویت کرد تا ارزش این سکه به 910 هزار تومان برسد که با این وجود 5500 تومان نسبت به روز شنبه کسر داشت.

البته ربع و سکه 1 گرمی به نوسانات این دو متغییر واکنشی نشان ندادند و بر بهای روز گذشته ثابت ماندند.

در پایان معاملات هفته ی گذشته نیم سکه و ربع بر بهای 459 و 255 هزار تومان و سکه 1 گرمی بر 169 هزار تومان قرار گرفتند.

گفتنی است، افت و خیزهای منفی اونس جهانی و نوسانات دلار سبب شد تا ارزش سکه با حمایت نشدن از جانب تقاضا قیمتهایی را تجربه کند که که از آبان ماه سال 93 بی سابقه بود و با وجود رشد دلار هفته ای با بازدهی منفی را پشت سر بگذارد.

بازار سکه دومین ماه پیاپی کاهشی را سپری کرد تا از بهای 964 هزار تومان در ابتدای اردیبهشت ماه به 910 هزار و 500 تومان در پایان خرداد ماه برسد یعنی ریزش بیش از 53 هزار تومانی.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد