اونس طلا2357.17
مظنه14,566,000
18 گرم3,362,500
ارزش سکه32,817,198
قدیم (بهار)37,800,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,700,000
ربع14,800,000
رییس اتحادیه مشاوران املاک؛

افرادی با ایجاد موج در فصل اجاره؛ قصد دارند از آب گل آلود ماهی بگیرند

نماینده کمیسیون تخصصی مشاوران املاک اتاق اصناف ایران؛ افزایش بیش از 20 درصدی اجاره بها در پایتخت را اغراق آمیز و در جهت منافع مالکان دانست و گفت: افرادی به دنبال این هستند که با ایجاد یک موج در فصل اجاره، اجاره ها را بالا برده و از این رهگذر بهره کافی را ببرند.

حسام عقبایی افزایش موردی اجاره بها را رد نکرد و افزود: نمی توان این جامعه آماری محدود را به سطح پایتخت بسط و کلیت دهیم.

این کارشناس بخش مسکن، رشد اجاره بها را حدود 10 درصد ذکر و تصریح کرد: افرادی که رویکرد سرمایه گذاری در بخش اجاره بها و یا ملک های استجاری دارند، با راه انداختن این موج، درصدد بهره برداری هستند اما این درصدها واقع بینانه و فراگیر نیست و امکان پرداخت بیش از 10 درصد نیز برای مستاجران وجود ندارد.

نماینده کمیسیون تخصصی مشاوران املاک اتاق اصناف ایران، کاهش نرخ سود بانکی را در افزایش اجاره بهای امسال بی تاثیر دانست و افزود: احتمالا بررسی های میدانی صورت گرفته در سطح محدود بوده و نمی توان بررسی چند مورد را برای صدها هزار طیف آماری استخراج کرد.

وی با بیان آنکه بیش از 10 سال است که تمایل مردم به دریافت اجاره بها بیشتر از پول پیش شده است، افزود: این خواست سلیقه ای ارتباطی به سود بانکی ندارد چرا که مالکانی که پول پیش می گیرند؛ بیشتر رویکرد سرمایه ای دارند و گاهی ملکی را خریداری کرده اند و کمبود سرمایه خود را با رهن تامین می کنند و یا قصد دارند درحوزه ای سرمایه گذاری کنند و به ناچار ملک خود را رهن می دهند.

عقبایی تاکید کرد: به ندرت پیش می آید که مالکی خانه ای را رهن داده و پولش را در بانک سرمایه گذاری و سود بانکی دریافت کند؛ چرا که این تصمیم گیری ها خیلی با بازار اجاره سازگار نیست.


رویکرد سودجویانه و خود محورانه بانکها مانع ارایه تسهیلات مسکن به مردم

رییس اتحادیه مشاوران املاک؛ با بیان اینکه نگاه بانک ها نسبت به پرداخت تسهیلات مسکن سودجویانه است، افزود: البته وام 80 میلیون تومانی در تهران و سایر شهرها با سپره گذاری در بانک مسکن، بعد از یک سال قابل وصول است اما وام های 60 میلیون تومانی که قرار بود از سوی همه بانک های عامل پرداخت شود؛ علیرغم تصویب شورای پول و اعتبار و ابلاغ بانک مرکزی، از سوی بانک ها اعمال نمی شود چرا که نگاه بانک ها به این موضوع سودجویانه است و با هدف ارایه تسهیلات با سودهای 27 درصدی، از پرداخت تسهیلات با سود 14 درصدی به بخش مسکن خودداری می کنند.

این کارشناس بازار مسکن تاکید کرد: تبعیت بانک ها از پرداخت تسهیلات مسکن، مستلزم این است که مجلس، بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار از اختیارات قانونی خود استفاده و با پیگیری این موضوع، بانک ها را ملزم به پرداخت تسهیلات مسکن و کمک به خرید مردم و خروج ار رکود کمک کنند.

لازم به ذکر است؛ بانک مرکزی اواسط خرداد گزارشی درباره وضعیت اجاره بهای مسکن منتشر و اعلام کرد: طی اردیبهشت 94 شاخص کرایه مسکن اجاری در تهران و کل مناطق شهری نسبت به اردیبهشت سال 93 به ترتیب 11.9 و 13.9 درصد رشد داشته و نرخ رشد اجاره بها طی ماه های اخیر، همسو با تحولات نرخ تورم از روند کاهشی برخوردار بوده است.

در حالیکه بانک مرکزی از افزایش حدود 14 درصدی اجاره بها در بهار امسال خبر داد اما بررسی ها حکایت از آن دارد که اجاره بها در سال 94 نسبت به سال گذشته بیش از 20 درصد افزایش یافته است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد