اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
گزارش سایت طلا از بازار یکهفته ای بازار طلا؛

خروج سرمایه از بازار طلا

سایت طلا : طلا بعد از خیزش بر بالای مرز 1200 دلار ریزشهایی را شاهد بود که اونس را تا سطح 1175 دلار به عقب کشاند و این امر بیش از پیش زمینه ساز خروج سرمایه از بازار طلایی شد.

به گزارش سایت طلا، اونس که جایگاهش را به عنوان سرمایه ای امن در نظر سرمایه گذاران از دست داده بود، در هفته ی گذشته افت بیش از 26 دلاری را شاهد بود و این در شرایطی است که در نظر اکثر کارشناسان ریزش بیشتر قیمتها در هفته ی آینده انتظار بازار طلا را می کشد.

براساس این گزارش، اونس هفته ی گذشته را با بروز نشانه هایی مثبت پیرامون وضعیت بدهی یونان، افزایش شاخص های سهام، رشد دلار و کاهش بهای نفت با ریزش آغاز کرد.

افت 15 دلاری اونس در روز دوشنبه بیشتر ناشی از پیشنهادهای جدید دولت یونان و احتمال خارج کردن مذاکرات از بن بست و ماندن این کشور در حوزه یورو بود که زمینه ساز رشد شاخص های سهام بود. البته در این روز بازارهای کشور چین تعطیل بود که به علت تأثیر پذیری بر بازار طلا، دامنه ی تغییرات اونس تاحدودی کاهش یافت.

در روز دوشنبه بازار طلای تهران نیز شاهد کاهش ارزش فلزات طلایی بود که ارزش هر مثقال بر 400 هزار تومان قرار گرفت و این در حالی است که روز ابتدایی هفته را تحت تأثیر رشد طلای جهانی با افزایش بها آغاز کرده بود.

روند نزولی اونس در روز سه شنبه نیز تداوم یافت. انتظار برای مشخص شدن نتیجه ی مذاکرات یونان با وام دهندگان بین المللی در کنار رشد شاخص دلار و افت بهای نفت سبب شد تا طلا توان قد علم کردن نداشته باشد و تا سطح 1178 دلار کاهش یابد.

خوش بینی ها نسبت به مذاکرات یونان نیز در این روز بر بازارهای سهام اثر مثبت گذاشت.

اظهار نظر برخی از مقامهای فدرال رزرو طلا را تحت فشار نگه داشت. جروم پاول از مقامهای فدرال رزرو بیان کرد که در صورتیکه پیش بینی های اقتصادی او درباره قدرت رشد درست از کار دربیاید، بانک مرکزی در ماه سپتامبر و دسامبر نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

برپایه گزارش سایت طلا، بهای اونس جهانی طلا روز چهارشنبه را با افزایش آغاز کرد اما تحت فشار عوامل کاهشی که از روز دوشنبه گریبانگیر بازار طلا شده بود روبه افت گذاشت و نوسانهای اونس در محدوده ی 1170 دلار ادامه پیدا کرد.

در این روز از کشور آلمان شاخص اعتماد کسب و کار IFo برای ماه ژوئن اعلام شد که کمترین میزان از ماه فوریه بود. همچنین گزارشهایی از کاهش شدید تقاضا در کشور چین نیز منتشر شد.

اونس بعد از افت 3 دلاری در روز پنج شنبه، روز جمعه را با نوسان پیرامون قیمت 1175 دلار آغاز کرد. در روز جمعه دلار افزایش و بهای نفت خام و بازارهای سهام با افت روبرو شدند.

در روزهای پایانی هفته با تغییرات افزایشی دلار و کاهش نسبی طلای جهانی بازار طلای تهران نوسان اندکی را شاهد بود که با بسته شدن هر مثقال طلا بر 401 هزار و 800 تومان،1400 تومان نسبت به نرخ آغاز هفته کاهش داشت و به این ترتیب هفته ای با افت نسبی برای طلای تهران رقم خورد.

گفتنی است، در شرایط کنونی سطح مقاومتی طلا در کوتاه مدت 1200 دلار و سطح حمایتی 1150 دلار است که در صورت شکسته شدن این سطح اونس تا بهای 1100 دلار ریزش خواهد کرد.

انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا، نوسانات دلار و مشخص شدن وضعیت بدهی یونان از جمله عوامل اثر گذار بر بازار طلا در روزهای آتی است.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد