اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آرامش شکننده در بازار آتی سکه؟

بازار آتی سکه طلای بورس کالای ایران نیز که روز گذشته متاثر از ریزش نرخ طلا و ارز با افت قیمت در کلیه سررسیدها همراه شد، روز سه شنبه نیز هماهنگ با نوسانات این متغیرهای کلیدی (طلای جهانی و نرخ ارز)، مبادلات خود را آغاز کرد و ادامه داد.

قیمت طلا که روز گذشته در پی امیدواری های مطرح شده در خصوص‌ احتمال دستیابی یونان و نهادهای بین المللی برای حل و فصل بحران مالی و بدهی این کشور و جلوگیری از ورشکستگی یونان با کاهش 1.3درصدی روبه‌رو شده بود، امروز سه‌شنبه رشد نسبی را تجربه کرد و در قیمت‌های بالاتر از 1180 دلار در هر اونس تثبیت شد.

بازار آتی سکه طلای بورس کالای ایران نیز که روز گذشته متاثر از ریزش نرخ طلا و ارز با افت قیمت در کلیه سررسیدها همراه شد، روز سه شنبه نیز هماهنگ با نوسانات این متغیرهای کلیدی (طلای جهانی و نرخ ارز)، مبادلات خود را آغاز کرد و ادامه داد.

به دلیل افزایش نسبی قیمت اونس طلا، سررسید تیرماه بازار آتی 0.03 درصد بیشتر از قیمت تسویه روزانه روی تابلو درج شد. این در حالی است که در سایر سررسیدها متاثر از کاهش نرخ ارز و خوشبینی نسبت به حصول توافق جامع هسته‌ای در چند روز باقی مانده تا پایان ضرب الاجل، اولین قیمت و در ادامه مبادلات نرخ‌های پیشنهادی کمتر از نرخ تسویه روزانه قرار گرفت.

البته به طور کلی امروز شاهد بازار متعادلی برای آتی سکه هستیم و نوسان قیمت‌ها نسبت به روز قبل کاهش یافته اما کماکان تغییرات نزولی نرخ ارز و از طرفی قوت گرفتن احتمال دستیابی ایران و غرب به توافق هسته‌ای از جمله مهمترین عواملی هستند که امروز بیش از نوسان طلای جهانی، سکان هدایت قیمت‌ها را در بازار آتی به دست گرفته‌اند.

امروز و تا زمان تنظیم این گزارش نرخ دلار در بازار غیررسمی با 5 تومان کاهش 3258 تومان است و بهای هر قطعه سکه نقدی نیز با 0.06 درصد ریزش نسبت به میانگین روز قبل، روی رقم 904 هزار و 500 تومن تثبیت شده است.

در همین حال طلای جهانی نیز که مبادلات خود را در این روز با رشد مثبت قیمت‌ها آغاز کرده در مقاطعی این روند مثبت را ادامه می‌دهد اما اندکی با کاهش نرخ هم روبه‌رو می‌شود که به هر صورت نوسان محسوسی نسبت به روز گذشته به حساب نمی‌آید.

معامله‌گران بازار آتی می‌گویند: این روزها حساس‌ترین زمان برای خرید و فروش سکه در بازار آتی به شمار می‌رود؛ چرا که قیمت جهانی طلا تحت تاثیر تعیین تکلیف بحران بدهی و مالی یونان قرار دارد و از طرفی با پیچیده‌تر شدن روند مذاکرات هسته‌ای ممکن است بازار ارز و طلای داخلی نیز با نوسانات غیرقابل پیش‌بینی روبه‌رو شود که همین امر بر رفتار خریداران در بازار آتی تاثیر زیادی خواهد گذاشت.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد