اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بازار آتی قرمز پوش شد

بازار آتی سکه طلا امروز تحت تاثیر کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی و ریزش نرخ دلار در بازار غیررسمی با افت قیمت در کلیه سررسیدهای فعال این بازار همراه شد.



با بازگشایی بازارهای جهانی در نخستین روز از هفته جدید میلادی، قیمت هر اونس طلا اندکی کاهش یافت، اما همچنان نزدیک به بالاترین رقم در 4 هفته اخیر باقی ماند. به گزارش رویترز در حال حاضر تداوم نگرانی‌های بین‌المللی نسبت به بحران بدهی در یونان و افزایش احتمال ورشکستگی و خروج این کشور از منطقه یورو تاثیر زیادی بر روند نوسانی شدن بازارهای جهانی طلا داشته است.

در همین حال بیانیه نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا نیز تاثیر زیادی بر پیش‌بینی کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران نسبت به زمان افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو داشته است. در حال حاضر اغلب کارشناسان اقتصادی و فعالان بازار طلا بر این باورند که نرخ بهره فدرال رزرو دیرتر از پیش بینی های قبلی افزایش می‌یابد این مساله موجب کاهش ارزش دلار شده است.

قیمت طلا هفته گذشته تا 1205 دلار در هر اونس افزایش یافت. اما روز دوشنبه تا زمان تنظیم این گزارش قیمت هر اونس طلا با 0.45 درصد کاهش به کمتر از 1196 دلار رسیده است.

در بازار غیرررسمی ارز نیز نرخ دلار با حدود 11 تومان کاهش رقم 3261 تومان را ثبت کرد. روند کاهشی دلار که از ابتدای هفته قبل آغاز شده در روزهای گذشته نیز ادامه یافت. به گفته فعالان بازار روند ریزشی اخیر تحت تأثیر عدم تقاضا، افت درهم، افزایش عرضه و عدم فعالیت برخی معامله گران که منتظر مشخص شدن مذاکرات هسته ای کشورمان هستند حاصل شده است.

به هر ترتیب تحت تاثیر همزمان این دو عامل (ریزش بهای دلار در بازار آزاد و طلا در بازارهای جهانی) امروز در قراردادهای آتی سکه طلا تحویل تیرماه، شهریور، آبان و دی 94 اولین قیمت درج شده روی تابلو حداکثر تا 0.75 درصد کمتر از قیمت تسویه روزانه باز شد. در ادامه معاملات این روز نیز کماکان روند ریزشی قیمت‌ها مشهود بود.

در حال حاضر خوش اقبال ترین سررسید دی ماه است که در خلال روزهای اخیر نیز حجم قراردادهای بالایی را در معاملات روزانه به خود اختصاص داده است. در این میان سررسید تیرماه نیز به این دلیل که به نقدشوندگی خود نزدیک می‌شود با تعداد قرارداهای کمی روزهای معاملاتی خود را پشت سر می‌گذارد.

امروز و تا زمان تنظیم این گزارش در بازار نقدی نیز قیمت هر قطعه سکه طلا 904 هزار و 500 تومان است که نسبت به روز معاملاتی یکشنبه 6 هزار تومان کمتر است. اگر طی روزهای آینده روند ریزشی نرخ ارز و طلا حفظ شود در بازار آتی سکه نیز کماکان با کاهش قیمت‌ها در سررسیدهای فعال این بازار روبه‌رو باشیم.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد