اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
حجم قراردادهای آتی سکه در هفته اخیر 117 درصد رشد کرد؛

ردپای سرمایه گذاران بازار طلا در تالار نقره ای

درحالیکه این روزها بیشتر خبرها از نزول قیمت سکه و طلا در بازار داخلی حکایت دارد، هفته گذشته سرمایه گذاران با طلا استقبال خیره کننده ای از قراردادهای آتی سکه در بورس کالا داشتند به طوریکه حجم قراردادها در این بازار 117 درصد افزایش یافت.



درحالیکه این روزها بیشتر خبرها از نزول قیمت سکه و طلا در بازار داخلی حکایت دارد، هفته گذشته سرمایه گذاران با طلا استقبال خیره کننده ای از قراردادهای آتی سکه در بورس کالا داشتند به طوریکه حجم قراردادها در این بازار 117 درصد افزایش یافت.

حجم قراردادهای آتی سکه طی هفته گذشته در بورس کالای ایران به 18 هزار و 582 قرارداد رسید که با توجه به حجم معاملات دو هفته پیش که 8 هزار و 550 قرارداد بود، بازیگران آتی سکه شاهد رشد 117 درصدی حجم قراردادها در هفته اخیر بودند. از چهار سررسید فعال آتی سکه طلا طی مدت مذکور، بیشترین حجم معاملات با 13هزار و 135 قرارداد و به ارزش یک میلیارد و 269 میلیون ریال مربوط به قرارداد سكه طلا تحویل دی ماه بود.

همچنین قراردادهای آتی سكه طلا تحویل آبان نیز با سه هزار و 478 قرارداد و به ارزش 329 میلیارد و 20 میلیون ریال در جایگاه دوم قرار گرفت. رتبه سوم معاملات هم به قرارداد آتی سكه تحویل شهریور با یک هزار و 97 قرارداد به ارزش 101 میلیارد و 490 میلیون ریال اختصاص داشت. این در شرایطی است که معاملات تحویل تیر ماه در رده آخر قرار گرفت با 827 قرارداد و ارزش حدود 79 میلیارد ریال به کار خود در هفته اخیر پایان داد.


به این ترتیب در آخرین روز از معاملات آتی سکه در هفته گذشته، قیمت در هر چهار سر رسید با افزایش کمتر از یک درصد نسبت به معاملات روز چهارشنبه همراه شد به طوری که سکه در سررسید تیر ماه به قیمت ۹10 هزار تومان معامله شد که 0/49 درصد رشد قیمت داشت. سکه تحویل شهریور‌ نیز با قیمت ۹۲۰ هزار تومان معامله شد که افزایش 0/31 درصدی را تجربه کرد. در عین حال قرارداد تحویل آبان با قیمت ۹39 هزار تومان معامله شد که رشد 0/27 درصدی را داشت و در آخر نیز سکه تحویل دی با قیمت ۹۶4 هزار تومان معامله شد و افزایش 0/4 درصدی معاملات را به پایان رساند.

از طرفی قیمت سکه نقدی نیز در ساعات پایانی آخرین روز پنج شنبه نسبت روز چهارشنبه حدود 3 هزار تومان افزایش یافت، به طوری که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار 906هزار تومان و قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با قیمت 909هزار تومان معامله شد. نیم‌سکه در بازار 455 هزار تومان و هر ربع سکه 248 هزار تومان قیمت داشت. همچنین قیمت سکه‌های یک گرمی هم 168 هزار تومان اعلام شد.


به گفته کارشناسان، از آنجا که قیمت طلای جهانی در پایان مبادلات روز جمعه نزدیک به بالاترین سطح خود در سه هفته گذشته رسیده بود و برای دومین هفته متوالی با افزایش نسبی روبرو شد، روز پنجشنبه قیمت ها در بازارهای داخلی سکه نقدی و آتی نیز افزایش یافت. البته در مجموع طی هفته گذشته، قیمت ها در بازارهای دلار، سکه نقدی و آتی - به غیر از روز پنجشنبه - کاهش یافت.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد