اونس طلا2367.04
مظنه14,556,000
18 گرم3,360,200
ارزش سکه32,794,668
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,700,000
ربع14,800,000

گزارش بانک مرکزی از وضعیت اقتصادی کشورهای عمده

بانک مرکزی تازه‌ترین گزارش از وضعیت اقتصادی کشورهای عمده را منتشر کرد.

گزارش بانک مرکزی از وضعیت اقتصادی کشورهای عمده در هفته منتهی به 17 خردادماه 94 حاکی از آن است که «در هفته گذشته در آمريکا اشتغال بخش غيرکشاورزي در ماه مه 280 هزار نفر افزايش يافت.»

براساس گزارش بانک مرکزی، «درآمد و مخارج اشخاص در ماه آوريل نيز نشان داد که درآمد رشد خوبي داشته، اما مخارج نسبت به ماه قبل بدون تغيير باقي مانده است. از سوی دیگر، سفارشات کارخانه‌اي در ماه آوريل در ماه مه تقويت شد و اميد به پايان ضعف بخش کارخانه‌اي را افزايش داد.»

بنا به این گزارش، «شاخص کارخانه‌اي ISM در ماه مه تقویت شد و امید به پایان ضعف بخش کارخانه‌ای را افزایش داد.»

بانک مرکزی در ادامه گزارش خود، یادآور شده است که «پس از پايان اختلالات ايجاد شده در بنادر غربي آمريکا، کسري تجاري در ماه آوريل نيز به ميزان 10 ميليارد دلار کاهش يافت.»

گزارش بانک مرکزی همچنین نشان می‌دهد «بانک مرکزی اروپا آن‌طور که انتظار می‌رفت، تغییری در سیاست‌های خود ایجاد نکرده و ادامه سیاست‌های فوق انبساطی را تا رسیدن تورم به نزدیک سطح دو درصد اعلام کرد. تورم در ماه مه در مقایسه با ماه قبل افزایش یافت و همزمان رشد خرده‌فروشی نیز بیشتر شد.»

براساس این گزارش، «در انگلستان جلسه بانک مرکزی این کشور بدون تغییر در سیاست‌های پولی و تنها با افزایش پیش‌بینی 12 ماه آتی تورم در این کشور اتمام یافت. در انگلستان تورم منفی موقتی ارزیابی می‌شود و همگان انتظار دارند که به زودی به سطح دو درصدی مورد هدف بازگردد.»

در این گزارش آمده است؛ «در این هفته آمار مخارج سرمایه‌ای ژاپن در سه ماه اول سال منتشر شد که حکایت از رشد مطلوبی داشت. از سوی دیگر، شاخص مدیران خرید در بخش خدمات و تولیدات کارخانه‌ای نیز نشان از رشد این بخش‌ها داشت.»

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد