اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
پس از افت نسبی روز گذشته:

قیمت جهانی طلا امروز با ثبات نسبی روبرو شد

سایت طلا : قیمت طلا که روز پنج شنبه تحت تاثیر انتشار آمارهای اقتصادی مثبت در آمریکا با کاهش نسبی روبرو شده بود امروز جمعه تغییر چندانی نداشته است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا بار دیگر گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را بیشتر کرده و این مساله فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا در هفته جاری در حال ثبت نخستین مسیر صعودی خود در 3 هفته گذشته است که علت اصلی آن افت نسبی ارزش دلار در روزهای نخست این هفته بوده است.

قیمت هر اونس طلا امروز به 1182 دلار رسیده است. قیمت این فلز زرد در پایان مبادلات روز پنج شنبه با کاهش 0.4 درصدی روبرو شده بود. آمارهای جدید منتشر شده نشان می دهد که میزان خرده فروشی در اقتصاد آمریکا طی ماه گذشته با افزایش روبرو شده است.

بهبود اوضاع بازار اشتغال آمریکا نیز گمانه زنی ها در خصوص افزایش نرخ بهره و تقویت ارزش دلار را بیشتر کرده و این مساله به ضرر قیمت طلا بوده است.

ارزش دلار بار دیگر در برابر سبدی از ارزهای معتبر بین المللی با افزایش روبرو شده است. البته ارزش دلار در هفته جاری با افت 1.3 درصدی مواجه بوده است. ادامه نگرانی های بین المللی در خصوص بحران مالی و بدهی یونان نیز می تواند تاثیر زیادی بر روند قیمت طلا داشته باشد.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد