اونس طلا2328.52
مظنه14,336,000
18 گرم3,309,400
ارزش سکه32,299,008
قدیم (بهار)37,000,000
جدید (امامی)39,900,000
نیم23,500,000
ربع14,300,000
توصیه رئیس کمیسیون اقتصادی به بانک مرکزی؛

کنترل تورم با استفاده از ابزارهای پولی و مالی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اوضاع نابسامان منطقه بیش از هر زمان دیگری خباثت استکبار جهانی و قدرت‌های بزرگ و سرسپردگی نوکری بعضی از حکام و سلاطین منطقه را به نمایش گذاشته است که با تولید و پرورش ویروس خشونت ازجیب ملت‌های منطقه فزون خواهی کنند.

ارسلان فتحی پور طی نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: بوکوحرام ، جبهه النصره ، داعش، القاعده، انصارالشیطان و بسیاری از گروه‌های دست ساخته غربی ، خاورمیانه را به محل به کارگیری سلاح ها و تجهیزات نظامی تولیدی غرب و آمریکا تبدیل کرده است و هدف همه این ترفند‌ها انحراف و تغییر کانون توجه‌ها از غده سرطانی اسراییل به سمت درگیری قومی و مذهبی است.

وی افزود:‌ در خصوص مذاکرات هسته‌ای، اجماع در منافع ملی و حرکت پشت سر رهبری در دنیای پرآشوب تنها راهی است که می‌تواند منافع ما را تضمین کند و اجازه زیاده خواهی را به هیچ کس ندهد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مسائل اقتصادی کشور گفت:‌ در بحث اقتصاد مقاومتی ما همچنان منتظر نتایج ملموس و علمی عمل به این سیاست‌ها هستیم. همچنین خروج از رکود تورمی همچنان که دولت وعده داده بود و گزارش‌های کمیسیون اقتصادی نیز این امر را تایید می‌کند علی رغم کاهش تاب و تلاطم تورم متاسفانه در اقصی نقاط کشور آستانه تحمل مردم را از بین برده است و بیکاری در برخی شهرستان ها به مرز غیرقابل تحمل رسیده است.

نماینده کلیبر ادامه داد: کنترل تورم با استفاده از ابزارهای پولی و مالی از دیگر توصیه‌های ما به دولت علی الخصوص به بانک مرکزی است، اما متاسفانه کشف فسادهای متعدد مالی آن هم با ارقامی درشت که متاسفانه در عمده آنها نیز ردپای برخی بانک‌ها مشاهده می‌شود مانع توفیقات اقتصادی است و این انتظار از دولت می‌رود که با بالا بردن سطح نظارت برخورد جدی و به موقع را با آن انجام داد.

وی افزود: در تهیه و تدوین برنامه‌ی ششم توسعه کشور از دولت انتظار می‌رود یک دستورالعمل جامع و عملیاتی در حمایت از تولید ملی داشته باشد به طوری که بتواند جبران عقب ماندگی‌های برنامه‌های چهارم و پنجم و چشم انداز 20 ساله را بنماید.

فتحی پور ضمن تشکر از دولت و رئیس جمهور و هیات دولت بابت سفر به استان آذربایجان شرقی گفت: از رئیس جمهور انتظار می‌رود همانطور که در صحبت‌های عمومی و خصوصیشان به مردم شریف آذربایجان شرقی وعده داده‌اند نسبت به احقاق جدی حقوق تیم تراکتور سازی اقدام کنند هر چند که آنچه تاکنون اتفاق نیفتاده است نتوانسته مردم را قانع کند و تقاضا داریم یک بار دیگر دستور جدی در جهت احقاق حق این تیم را صادر نماید.

وی گفت: از مسئولین محترم استان نیز تقاضا دارم اعتباراتی که در سفر رئیس جمهور به جاده تبریز اهر اختصاص داده شده به کار گیرند تا در پایان سال شاهد بهره برداری از این جاده باشیم و الا خسارت‌های ناشی از تصادفات در این جاده بالاتر از 90 میلیارد تومان خواهد بود و امتداد آن به کلیبر نیز باید هر چه سریعتر مورد توجه قرار گیرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد