اونس طلا2308.95
مظنه14,746,000
18 گرم3,404,100
ارزش سکه33,222,738
قدیم (بهار)38,300,000
جدید (امامی)41,300,000
نیم23,700,000
ربع15,100,000

ریزش طلا با دست انداز افزایش نرخ بهره

سایت طلا: طلا در روزهای اخیر تحت فشار عواملی افت قیمت را تجربه کرد که از همه مهمتر گزارش میزان اشتغال زایی آمریکا بود تا برای سومین هفته ی متوالی برخلاف پیش بینی ها، کاهش قیمت به ثبت برسد.


به گزارش سایت طلا، با وجود دو هفته ی متوالی کاهشی، اکثر کارشناسان معتقد به افزایش قیمت ها در هفته ای که گذشت بودند و دلیل آنها بر این امر، ثبات نسبی اونس در نیمه دوم هفته ی منتهی به 8 خرداد ماه با وجود قوی ماندن دلار بود اما اونس برای سومین هفته ی متوالی کاهش یافت.


رالف پرستون و کالین چیزینسکی از کارشناسانی بودند که معتقد بودند مقاومت طلا در برابر افت بیشتر نظر آنها را در کوتاه مدت افزایشی کرده است.
بازار طلا هفته کاری را همراستا با پیش بینی ها و تحت تأثیر نگرانی های اقتصادی در مورد آینده یونان و اسپانیا با افزایش آغاز کرد اما رشد شاخص دلار و افت قیمت نفت طلا را به عقب نشینی وادار کرد. دادهای خوب از اقتصاد چین نیز باعث رشد شاخص های سهام چین، آسیا و اروپا شد که این امر بخشی از سرمایه را از بازار طلا خارج کرد.


بازار طلای تهران در روز دوشنبه 1 هزار تومان به ارزش فلزات طلایی افزود و این در شرایطی است که بازار طلا روز شنبه را با ثبات نسبی قیمتها آغاز و ارزش هر مثقال را بر بهای 412 هزار و 500 تومان ثابت نگه داشت.


گزارشرسایت طلا می افزاید، اونس روز چهارشنبه 7 دلار کاهش یافت، کاهشی که ناشی از تقویت دلار، فشار فروش و کاهش قیمت نفت بود.
در این روز گزارش مشاغل ADP آمریکا منتشر شد که بازار توجه چندانی به آن نکرد و چشم انتظار گزارش مهم اشتغال زایی این کشور در روز جمعه بود.
از دیگر اخبار مهم این روز، خبری از یونان منتشر شد که حاکی از پیشرفتهای مثبت بین این کشور با وام دهندگان بین المللی بود. همچنین بانک مرکزی اروپا در روز چهارشنبه نرخ بهره را ثابت نگه داشت


روند طلا با افت 9 دلاری اونس در روز پنج شنبه نیز ادامه پیدا کرد، افتی که اونس را به پایین ترین رقم در 5 هفته گذشته رساند و این در حالی است که ارزش دلار نیز تضعیف شد.
بازار طلا روز پنج شنبه تاحدودی به سخنان ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا در روز گذشته واکنش نشان داد. وی در کنفرانس خبری پس از نشست شورای حکام این بانک گفت:نوسان بازارهای مالی در ماههای پیش رو امری عادی خواهد بود. او البته اشاره کرد که تورم اقتصادهای عمده در مسیر بازگشت به روند عادی است.


در این روز صندوق بین المللی پول پیش بینی خود از رشد ایالات متحده را از 3.1 درصد به 2.5 درصد کاهش داد. این صندوق به فدرال رزرو توصیه کرد در سال جاری تصمیمی مبنی بر افزایش نرخ بهره اتخاذ نکند.


بر پایه گزارش سایت طلا، طلای جهانی روز جمعه را با نوسان افزایشی آغاز کرد اما خیلی زود روبه نزول گذاشت که این امر حاکی از انتظار شدید بازار برای اعلام گزارش وزارت کار آمریکا درباره وضعیت بازار کار بود.


گزارش میزان اشتغال زایی بخش غیر کشاورزی اقتصاد آمریکا در ماه مه اعلام شد که بر اساس آن 280 هزار شغل بر خلاف پیش بینی کارشناسان که 225 هزار فرصت شغلی را انتظار می کشیدند، ایجاد شد که این امر سبب ریزش اونس تا سطح 1166 دلار شد.


بازار طلا برای سومین هفته ی متوالی کاهش قیمت را تجربه کرد. افزایش فرصتهای شغلی ایجاد شده در اقتصاد آمریکا احتمال افزایش نرخ بهره را در نشست سپتامبر تقویت کرد که می تواند فشار زیادی را بر طلا وارد کند.


اکثر کارشناسان اقتصادی قائل به تشدید شدن روند نزولی قیمت طلا در روزهای آینده هستند. البته نباید حرکت کاهشی طلا را بر خلاف پیش بینی های افزایشی در هفته ی گذشته از نظر دور داشت.


سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد