اونس طلا2414.89
مظنه14,456,000
18 گرم3,337,100
ارزش سکه32,569,368
قدیم (بهار)37,200,000
جدید (امامی)40,200,000
نیم23,300,000
ربع14,600,000

حمایت گروه جی ۷ از اضافه شدن یوآن چین به سبد ارزی صندوق بین‌المللی پول

وزیر اقتصاد آلمان از حمایت کشورهای عضو گروه جی ۷ از پیوستن یوآن چین به سبد ارزی حق برداشت مخصوص صندوق بین المللی پول خبر داد.

به گزارش راشاتودی، وزیر اقتصاد آلمان، ولفگانگ شائوبل، طی سخنانی پس از دیدار وزرای اقتصاد گروه جی 7 در شهر درسدن آلمان، اعلام کرد این گروه از پیوستن یوآن چین به سبد ارزی حق برداشت مخصوص صندوق بین المللی پول حمایت می کند.

شائوبل در این سخنان تأکید کرد که ارزیابی مسائل فنی اضافه کردن یوآن به سبد ارزی صندوق بین‌المللی پول همچنان پابرجاست ولی این کشورها از پیوستن این ارز حمایت می‌کنند، که همین امر نشان دهنده شناخته شدن یوآن چین به عنوان یکی از ارزهای مرجع در اقتصاد بین الملل خواهد بود.

شائوبل تأکید کرد که در حاضر به جز موانع فنی و نیاز به آزمودن این ارز، موانع سیاسی در برابر پیوستن آن به سبد ارزی حق برداشت مخصوص وجود ندارد.

پیوستن یوآن به سبد ارزی حق برداشت مخصوص صندوق بین المللی پول نفوذ چین را نیز در این صندوق افزایش خواهد داد.

دولت چین پیشتر با اجرای سیاست های اقتصادی از نوسانات ارزی یوآن در بازار بین الملل جلوگیری می کرده است.

مدت‌هاست چین در تلاش است تا جایگاه یوآن این کشور را در ساختار تجارت جهانی تثبیت کند و آن را در سبد حق برداشت مخصوص صندوق بین المنمللی پول جای دهد.

علی رغم تلاش های دولت چین برای جلوگیری از نوسان ارزش این ارز، ارزش یوآن چین طی 10 سال گذشته با افزایش 25 درصدی روبرو شده است.

بنا به ارزیابی صندوق بین المللی پول، برخلاف دیگر ارزهای بین المللی، یوآن توانسته است علی رغم بحران های اقتصادی جهانی طی دهه گذشته، ارزش خود را حفظ کند.

یوآن در حال حاضر به پنجمین ارز پر استفاده در تجارت بین المللی تبدیل شده است.

از سوی دیگر دولت چین اقداماتی را در راستای معرفی زیرساخت های مورد نیاز برای شناور شدن ارزش این ارز در بازارهای سرمایه جهانی برداشته است.

گروه جی 7 متشکل از وزاری اقتصاد و رؤسای بانک های 7 کشور توسعه یافته اقتصادی شامل کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن ، انگلیس، و آمریکاست.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد