اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
شیشه بران همزمان با اعیاد شعبانیه اعلام کرد:

بازار طلا در انتظار رونق و رشد حجم معاملات است

سایت طلا: رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان از احتمال تقویت بهای طلا در روزهای آتی خبرداد و گفت: همزمان با اعیاد شعبانیه نبض بازار طلا در انتظار رونق و گرمی حجم معاملات است و امیدواریم بازار طلا در زمان فعلی جانی دوباره بگیرد.

"هوشنگ شیشه بران" رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان در گفت و گو با سایت طلا ضمن اشاره وضعیت اونس طلا در بازارهای جهانی تصریح کرد: فلز زرد در هفته گذشته تحت تاثیر آمار ناامیدکننده اقتصادی آمریکا و احتمال به تاخیر افتادن افزایش نرخ های بهره در این کشور، به بالاترین سطح در 3 ماه گذشته صعود کرد و تا مرز 1230 دلار رشد یافت.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با اعلام اینکه تقویت ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی مانع از افزایش فلز زرد شد، اظهار داشت: عامل اصلی نوسان دلار در این هفته تضعیف ارزش یورو و انتشار آمارهای مثبت اقتصادی بود.

وی ضمن اشاره به این موضوع که تقویت ارزش دلار، طلا را برای دارندگان سایر ارزها گرانتر می کند و تقاضا برای سرمایه گذاری در فلز گرانبها را کاهش می دهد، افزود: مواضع جدید رئیس فدرال رزروآمریکا مبنی بر تقویت احتمال افزایش نرخ بهره در سال 2015 میلادی در روز جمعه به ضرر طلا تمام شد.

شیشه بران با بیان اینکه متاسفانه اعتماد سرمایه گذاران به طلا پس از سقوط قیمت آن متزلزل شده، اظهار داشت: از بین رفتن اعتماد خریداران این فلز زرد در خروج سرمایه از صندوق اس پی دی آر که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری طلای قابل معامله در جهان است، انعکاس یافت و به 715.26 تن رسید که کمترین میزان در 4 ماه گذشته بود.

وی خارج شدن سرمایه از بازار طلا را علت افت 6/1 درصدی اونس در هفته گذشته، بعد از دو هفته افزایشی دانست و افزود: افزایش شاخص سهام، افت تقاضای فیزیکی در بازارهای بزرگ به خصوص چین و هند فشار بر قیمت طلا را دو چندان کرده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان ضمن اشاره به اینکه سرمایه گذاران در انتظار انتشار آمارهای اقتصادی در آمریکا هستند، به سایت طلا گفت: ادامه نگرانی های بین المللی نسبت به اوضاع بحران مالی یونان نیز فشار زیادی بر ارزش یورو وارد نموده و این مسئله عاملی شده تا قیمت طلا با فشار بیشتری روبرو شود.

وی در خصوص پیش بینی بازار جهانی طلا در روزهای آینده اظهار کرد که به طور کلی هیچ پیش بینی واضحی در مسیر بعدی بهای طلا وجود ندارد.

شیشه بران قیمت طلا در بازار داخلی کشور را تابع بازارهای جهانی دانست و تصریح کرد: در ایران نیز بهای طلا به تبعیت از اونس جهانی به 1188 دلار در روز پنجشنبه کاهش پیدا کرد و سکه تمام طرح امامی با 3 هزار تومان کاهش به 930 هزار تومان رسید.

وی در پایان گفت و گو با سایت طلا ضمن بیان اینکه قیمت طلا از اواسط ماه مارس(اواخر سال گذشته)، به دلیل وجود ابهام درباره زمان افزایش نرخ بهره، موفق به شکستن سطح 1230 دلاری نشده اظهار داشت: بعید به نظر نمی رسد قیمت طلا تا اواخر هفته مسیر افزایشی داشته باشد و امیدوار هستیم در اعیاد شعبانیه نبض بازار طلا با رونق مواجه شود و علی رغم رکود حاکم بر بازار فعلی جانی دوباره بگیرد.

انتهای پیام

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد