اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
معاون بانک مرکزی در گفت‌وگو با میدل‌ایست آی:

با لغو تحریم ها رشد اقتصادی کشور به 2 درصد می رسد

معاون بانک مرکزی گفت: اقتصاد ایران پس از توافق هسته‌ای ۲ درصد رشد خواهد کرد اما این تاثیرات بلافاصله پس از ۳۰ ژوئن دیده نخواهد شد.


پایگاه خبری میدل ایست آی به نقل از اکبر کمیجانی معاون ارشد رئیس بانک مرکزی ایران نوشت، اقتصاد ایران در صورت تحصیل توافق هسته‌ای و برداشته شدن تحریم‌ها 2 درصد رشد خواهد داشت اما این افزایش بلافاصله پس از 30 ژوئن رخ نخواهد داد و در سه ماهه چهارم سال شمسی (سه ماهه نخست سال 2016) تاثیرات خود را نشان خواهد داد.

وی افزود، حتی بدون برداشته شدن تحریم‌ها نیز بانک مرکزی ایران و صندوق بین‌المللی پول انتظار دارند، اقتصاد این کشور در سال جاری با رشد روبرو شود اما لغو تحریم‌ها تاثیری چشمگیری خواهد داشت.

کمیجانی در ادامه خاطرنشان کرد، با فرض اینکه شرایط کنونی ادامه یابد و هیچ تغییری در تحریم‌ها تا مارس 2016 رخ ندهد؛ ما انتظار داریم که نرخ رشد اقتصادی ایران حدود یک درصد باشد. پیش بینی صندوق بین‌الملل پول از این رقم 0.6 درصد است. پس از برداشته شدن تحریم‌ها ما احتمالا تاثیرات محسوسی در ماه‌های نخست احساس نخواهیم کرد اما در پایان سال مالی، رشد اقتصادی حدود 2.5 تا 3 درصد خواهد بود.

معاون بانک مرکزی توضیح داد، وضعیت بازار ارز کاملا آرام و باثبات است. ما امید داریم که این شرایط ادامه یابد و انتظار داریم که در ماه‌های پس از توافق هسته‌ای، شاهد افزایش نسبی ارزش ریال باشیم.

وی ادامه داد، زمانی که دولت جدید بر سرکار آمد، کاهش تورم اولویت نخست بود. اصلاح بودجه سال 14-2013 مهمترین اقدام دولت در زمینه اقتصاد کلان و نقطه محوری اصلاح قوانین مالیاتی بود. احساس می‌شد که بودجه قبلی بسیار انبساطی بود. بودجه این سال کاهش یافت و این اقدام نشانه‌ای برای بانک مرکزی بود.

کمیجانی توضیح داد، در سال‌های قبل، رشد نقدینگی بیش از حد بود از اینرو بانک مرکزی از این فرصت برای اتخاذ یک سیاست پولی منظم استفاده کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد