اونس طلا2376.64
مظنه14,536,000
18 گرم3,355,600
ارزش سکه32,749,608
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,700,000
ربع15,000,000
اف ایکس امپایر:

بازار طلا پیش از انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا آرام است

سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که بازار جهانی طلا پیش از انتشار آمارهای اقتصادی جدید در آمریکا همچنان آرام است و قیمت طلا با نوسانات چشمگیری روبرو نخواهد شد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی اف ایکس امپایر، قیمت طلا و سایر فلزات گرانبها در مبادلات امروز سه شنبه تغییر چندانی نسبت به روز قبل نداشته و سرمایه گذاران و تاجران بازار ترجیح داده اند تا منتظر انتشار گزارش های جدید اقتصادی در آمریکا باشند.

بر اساس این گزارش به نظر می رسد انتشار آمارهای جدید اقتصادی در آمریکا می تواند تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا در کوتاه مدت داشته باشد. گمانه زنی ها در خصوص زمان افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا همچنان ادامه دارد.

در حالی که نشست فدرال رزرو قرار است اواسط ژوئن برگزار شود اکثر کارشناسان اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو در نشست سپتامبر نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

اظهارات اخیر جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا نیز گمانه زنی ها در خصوص افزایش نرخ بهره را تقویت کرده است. این مساله فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است.

قیمت طلا در هفته گذشته با افت شدید 1.4 درصدی روبرو شد که این میزان کاهش در یک ماه گذشته بی سابقه بوده است. نعیم اسلم تحلیلگر ارشد موسسه آوا ترید نیز تاکید کرد که اظهارات اخیر رئیس فدرال رزرو آمریکا تاثیر زیادی بر کاهش مبادلات بین المللی در بازار طلا داشته است. تقویت ارزش دلار سرمایه گذاران زیادی را از بازار طلا به بازار ارز کشانده است.

تازه ترین گزارش صندوق بین المللی پول نیز نشان می دهد که روسیه و قزاقستان طی ماه آوریل بار دیگر ذخایر طلای خود را افزایش داده اند. گمانه زنی های مربوط به بحران بدهی یونان و احتمال خروج این کشور از منطقه یورو نیز تاثیر زیادی بر نوسانات ارزش یورو در برابر دلار و قیمت طلا داشته است.

به نظر می رسد برگزاری نشست ژوئن فدرال رزرو آمریکا تا حد زیادی وضعیت افزایش نرخ بهره این کشور طی ماه های آینده را روشن خواهد کرد.

البته برخی کارشناسان اقتصادی نیز بر این باورند که فدرال رزرو در شرایط کنونی نرخ بهره را افزایش نخواهد داد چرا که شرایط اقتصادی آمریکا هنوز به طور کامل بهبود پیدا نکرده است و افزایش نرخ بهره می تواند موجب کاهش رشد اقتصادی شود./م

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد