اونس طلا2211.99
مظنه14,181,000
18 گرم3,273,600
ارزش سکه31,949,793
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

پس انداز پول نیازمند چیزی فراتر از نظم مالی است

پس انداز پول برای بسیاری از مردم جهان وظیفه ای دشوار محسوب می شود. اگرچه ممکن است خود را به خاطر نداشتن نظم مالی مقصر بدانید، ناتوانی در پس انداز پول می تواند به دلایل مختلفی بیش از بی دقتی و بی نظمی مالی ایجاد شود.



به منظور پس انداز پول باید قادر به حفظ جریان درآمدهای خود بوده و مدت زمانی که به این کار اختصاص می دهید به اندازه ای طولانی باشد که به رشد آنها از طریق ابزارهای سرمایه گذاری مناسب کمک کند. بر همین اساس، خطر از بین رفتن پس انداز به واسطه مواجهه با شرایط اضطراری مالی را کاهش می دهید.

با در نظر گرفتن این مساله، روشن است که پس انداز پول به چیزی فراتر از نظم نیاز دارد. در حقیقت، باید این کار را با نگاهی جدی به منابع درآمد، راهبردهای سرمایه گذاری و هزینه های خود انجام دهید. افزون بر این، باید نسبت به چگونگی افزایش پس انداز خود با در نظر گرفتن روشی که مانعی احتیاطی در موارد اضطراری ایجاد می کند، توجه داشته باشید.

درآمد

اگر باید ماهانه قرض ها و چک های خود را پرداخت کنید در موقعیتی قرار ندارید که پس انداز پول را یکی از اولویت های خود قرار دهید. آن چه که نیاز دارید افزایش درآمدتان است. بدیهی است که شغل دوم بهترین گزینه برای این کار بوده، اما اگر به واسطه محدودیت های زمانی و شغلی قادر به انجام آن نیستید، نیازمند شیوه هایی خلاقانه تر بدون ایجاد تعهد برای کسب پول هستید. از جمله گزینه هایی که می توانید مد نظر قرار دهید می توان به کارهای قراردادی، نویسندگی آزاد و ... اشاره کرد. در بلند مدت باید جستجو برای شغلی جدید با درآمد بیشتر را دنبال کرده که ممکن است نیازمند ارتقا مهارت ها و توانایی شما برای انجام آن باشد.

هزینه ها

بسیاری از هزینه ها ضروری به نظر می رسند زیرا جایگزینی برای آنها متصور نیستید. اگر درباره پس انداز پول جدی هستید، هیچ موردی را نباید نادیده بگیرید. به عنوان مثال، ممکن است فکر کنید کنترلی بر قیمت بنزین ندارید که البته درست است. اما می توانید بر زمان رفت و آمد، اندازه خودرو و بهره وری سوخت آن و این که از چه وسیله نقیله عمومی استفاده می کنید، کنترل داشته باشید. این تنها یک مثال از موارد بسیاری است که می توانند در زمینه کنترل هزینه ها به منظور یافتن گزینه هایی برای پس انداز پول مورد بررسی قرار بگیرند. تنها به ذهنی باز و تمایل برای آغاز این روند نیازمند هستید.

پس انداز

قرار دادن پول در حساب پس انداز گزینه ای امن تر نسبت به نگهداری آن در خانه و گاوصندوق بوده، اما لزوما یک سرمایه گذاری محسوب نمی شود. در مواردی که نرخ های سود پایین باشند، حساب های پس انداز نمی توانند سود خوبی را به همراه داشته باشند. با توجه به سطح خطرپذیری و تمایلی که دارید باید ابزارهای سرمایه گذاری دیگر مانند فعالیت در بازار سهام و یا بازار املاک و مستغلات را مد نظر قرار دهید. نکته کلیدی حصول اطمینان از این مساله است که ارزش پول شما با توجه به نرخ تورم کاهش نیافته و یا به طور کامل از بین نرود.

بودجه های اضطراری

ممکن است طی چند سال و به صورت ماهانه اقدام به پس انداز کرده و ناگهان به واسطه بروز شرایطی اضطراری مانند بیماری یا تصادف خودرو شاهد از بین رفتن آن باشید. برای حفاظت از خود و پس اندازتان از مواجهه با چنین سرنوشتی باید دارای بیمه هایی مناسب و بودجه های اضطراری باشید. ممکن است این مساله برای فردی که به سختی در تلاش برای پس انداز پول است، دشوار و بیش از اندازه به نظر برسد، اما اهمیت در نظر گرفتن اقدام های احتیاطی مناسب کمتر از خود پس انداز نیست. به طور خلاصه، شما نیازمند حفاظت از پس انداز خود به همان اندازه حفاظت از درآمدتان هستید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد