اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آغاز معاملات سکه طلا برای تحویل هشت ماه آینده

با توجه به رو به پایان بودن معاملات آتی سکه برای سررسید اردیبهشت‌ماه جاری، از روز گذشته قرارداد آتی برای تحویل دی ماه آینده بازگشایی شد که هم‌اکنون هر قطعه سکه با قیمت یک میلیون و ۱۴ هزار تومان در این سررسید مورد معامله قرار می گیرد.



بازار سکه نقدی و آتی روز گذشته به دنبال افت و خیز اونس جهانی شاهد نوسان قیمت بود، به طوری که معامله‌گران با شروع معاملات به تاثیر از افت حدود شش‌دلاری طلای جهانی، کاهش بیش از یک‌درصدی را تجربه کردند، اما با بازگشت اونس به فاز صعود، قیمت سکه در بازار آتی نیز اصلاح شد و به زیر یک درصد منفی رسید.

البته این در شرایطی است سکه سر رسید تیر‌ماه بر خلاف سایر سررسیدها به دلیل افزایش تقاضا و روبه پایان بودن سر رسید اردیبهشت‌ماه، طی روز گذشته تغییر جهت داد و با 0/34 درصد رشد نسبت به روز یکشنبه به معاملات خود پایان داد.

در این میان سررسید آبان نیز که مدتی بود بدون نوسان جدی در محدوده یک میلیون تومان قرار داشت، روز دوشنبه به دلیل باز شدن سررسید دی و انتقال بخشی از سرمایه‌ها به این سر رسید، به زیر یک میلیون تومان ریزش کرد و با افت 0/31‌درصدی مواجه شد.

مبادلات روز گذشته سکه آتی در سررسید اردیبهشت نیز با قیمت 938 هزار تومان معامله شد و افت 0/04 درصدی را تجربه کرد. این در حالی است که سر رسید تیرماه، در محدوده 938 هزار تومان معامله شد که 0/34 درصد رشد قیمت داشت.

سکه تحویل شهریورنیز با قیمت 968 هزار تومانی کاهش 0/24 درصدی را در این روز تجربه کرد. همچنین سکه‌های تحویل آبان‌ماه هم با 995 هزار تومان معامله شد و 0/31 درصد افت را در این روز ثبت کرد. سررسیده تازه وارد بازار یعنی تحویل دی ماه هم روز گذشته با قیمت یک میلیون و 18 هزار تومان در معاملات آتی بازگشایی شد.


تحلیل بازار جهانی طلا
از سوی دیگر دیروز در بازارهای جهانی، به دنبال نگرانی‌های بین‌المللی نسبت به افت تقاضای چین، روند غیر قابل پیش‌بینی بهای اونس ادامه داشت.

کارشناسان بازار های جهانی معتقدند، انتشار اخبار خوب خرده‌فروشی در آمریکا که نشان می‌دهد اوضاع اقتصادی ایالات متحده روند رو به بهبودی را پشت سر می‌گذارد، عامل اصلی کاهش قیمت طلا در روزهای اخیر بوده است.

این در حالی است کاهش تقاضای چین نیز که از یک ماه آغاز شده، خرید طلا را پایین نگه داشته است. این روند بر تداوم نوسان قیمت طلا در بازارهای جهانی موثر خواهد بود و می‌تواند تردید بیشتری را در بازارهای داخلی سکه نیز ایجاد کند.

در این میان برخی کارشناسان نظریه متفاوتی دارند و با اشاره به پارامترهای موجود معتقدند شاید قیمت طلا در بلندمدت به روند کاهشی خود ادامه دهد، اما در کوتاه مدت شاهد افزایش این فلز در بازارهای جهانی خواهیم بود.

بنابراین اخبار مثبت و منفی بسیار زیادی حوالی قیمت دلار و سکه شنیده می شود، بر همین اساس کارشناسان به خریداران توصیه می‌کنند در معاملات خود بسیار دقت کنند، چراکه امکان افت قیمت دلار و به تبع آن نرخ سکه در بازار نقدی و آتی وجود دارد.

از طرفی بر اساس پیش‌بینی کارشناسان بازار آتی برای هفته آینده به نظر می‌رسد روند نوسانی قیمت‌ها تا انتهای هفته جاری همگام با افت و خیز اونس جهانی به عنوان اصلی ترین فاکتور تغییرات قیمتی، ادامه داشته باشد که البته این افت و خیزها برای کوتاه‌مدت جذابیتی برای بازار آتی به وجود نمی آورد، بنابراین باید منتظر ماند و دید که اونس در هفته‌های آتی با چه شتابی به بازار جهت می دهد.

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد