اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اثرات مثبت تقاضا بر بازار سکه

سایت طلا : بازار سکه در حالی رشد قیمتی را تجربه کرد که افزایش تقاضا بر دو متغییر طلای جهانی و دلار داخل سایه افکند تا زمینه ی رشد سکه را فراهم کند.


به گزارش سایت طلا، بازار سکه امروز را در پی طلای جهانی با نوسانات کاهشی آغاز کرد و این در حالی است که هفته گذشته نیز با ریزش سکه ها آغاز شد اما رشد تقاضا قدری جهت بازار را تغییر داد.

بنابراین گزارش، بازار سکه در حالی شنبه ی گذشته تحت تأثیر ریزش طلای جهانی کاهش بها را تجربه کرد که ارزش دلار به عنوان متغییر دیگر این بازار با ثبات نسبی روبرو شد.

در روز شنبه با وجود تغییرات جزئی دلار، دامنه نوسانات در بازار سکه با توجه به ریزش اونس، افزایش و سکه تا سطح 948 هزار تومان پایین آمد. البته سکه با بهره گیری از نوسان اندک دلار در برابر افت بیشتر مقاومت کرد.
در غروب روز شنبه ارزش هرقطعه نیم سکه به 494 هزار تومان و هر ربع و سکه 1 گرمی به 275 و 188 هزار تومان رسید.

در روز یکشنبه دلار و سکه در غیاب بازارهای جهانی طلا در دو جهت مخالف ارزش خود را به ثبت رساندند، به گونه ای که دلار در این روز قدری کاهش و سکه رشد 3 هزار تومانی را شاهد بود.

بهای سکه در روز دوشنبه با تأثیر گرفتن از روند دلار بازهم رشد قیمت را تجربه کرد که البته طلای جهانی نیز در این روز با افزایش روبرو شد تا در رشد سکه های طلایی نقشی ایفا کرده باشد.
در روز دوشنبه ارزش سکه بهار آزادی و نیم سکه بر بهای 957 هزار تومان و 497 هزار تومان و قیمت ربع سکه و سکه 1 گرمی بر 275 و 188 هزار تومان قرار گرفت.

گزارش سایت طلا می افزاید، در روز سه شنبه با وجود ثبات نسبی دلار، سکه ها تحت تأثیر افزایش طلای جهانی و نوسان آن بر بالای مرز 1200 دلار رشد قیمت را تجربه کردند که البته این رشد متناسب با طلای جهانی نبود.

در روز چهارشنبه بازار شاهد تغییرات متفاوت سکه ها در سایه افت دلار و طلای جهانی بود، به گونه ای که سکه بهار آزادی 1 هزار تومان کاهش، نیم و ربع سکه افزایش قیمت و سکه 1 گرمی و طرح قدیم ثابت ماندند. فعالان افزایش قیمت سکه ها را ناشی از رشد تقاضا عنوان کردند.

افت دلار داخل و بویژه طلای جهانی بازار سکه را در روز پنج شنبه کاهشی کرد. البته این افت در ربع و سکه ی 1 گرمی اندک و نیم سکه نیز از این کاهش بها به دور ماند.
در روز پنج شنبه ارزش سکه بهار آزادی و نیم سکه به 949 و 504 هزار تومان و ربع و سکه 1 گرمی به 279 و 185 هزار تومان رسید.

در هفته قبل بازار سکه رشد قیمتی را تجربه کرد که در نظر فعالان افزایش تقاضا سایه ای بر روند طلای جهانی و دلار داخل افکند تا بازار قدری در برابر کاهش قیمت مقاومت کند. البته این امر بیشتر در مورد سکه های نیم و ربع بیشتر صادق بود.

حال باید دید افزایش تقاضا می تواند زمینه ی جذب بخشی از سرمایه های سرگردان شود یا مجدداً این بازار رکود سابق را شاهد خواهد بود./گ


انتهای پیام


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد