اونس طلا2362.77
مظنه14,596,000
18 گرم3,369,400
ارزش سکه32,884,788
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)40,800,000
نیم23,800,000
ربع14,900,000

مشکل مالیاتی طلافروشان برطرف می شود

سایت طلا : نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از اجرایی شدن نظام جامع اطلاعات مالیاتی در سال آینده و حل مشکل طلافروشان خبر داد.


"محمدرضا پور ابراهیمی" نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص بحث مالیات بر ارزش افزوده طلافروشان در گفتگو با سایت طلا گفت: ما بخشی از اظهارات و مشکلات طلافروشان را پذیرفته ایم و قابل قبول است و دلیل این امر این است که بحث نظام جامع اطلاعات مالیاتی در کشور وجود ندارد.

پور ابراهیمی در ادامه با اشاره به اینکه اگر نظام جامع اطلاعات مالیاتی در کشور اجرا شود تصور ما این است که موضوع طلا فروشان به شکلی برطرف شود، افزود: مالیات بر ارزش افزوده طلای وارداتی به کشور قابل محاسبه است، اما مالیات بر ارزش افزوده طلای ذوب شده در داخل کشور امکان پذیر نیست.

وی تصریح کرد: چون نظام جامع اطلاعات مالیاتی در کشور وجود ندارد، تفکیک طلای وارداتی از طلای تولید داخل امکان پذیر نیست بنابراین طلافروشانی که می خواهند اظهارنامه مالیاتی دهند، می گویند میزان طلای فروخته شده از محل تبدیل است و نه از محل واردات.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: در دنیا به دلیل سامانه اطلاعاتی که وجود دارد هر یک گرم طلا قابل بررسی است و چون ما این نظام را نداریم تفکیک طلای ذوب شده در داخل کشور از طلای وارداتی مشکل است.

پور ابراهیمی در گفتگو با سایت طلا خاطرنشان کرد: در حال حاضر سازمان امور مالیاتی کشور بر اساس کلیاتی میزان فروشی که در هر طلافروش است، مالیاتی را در نظر می گیرد که این میزان مالیات مورد اعتراض طلافروشان واقع شده است. شاید برخی از طلافروشان باید دوبرابر مالیات دهند و برخی دیگر یک دوم مالیات پرداخت کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که « چه زمانی نظام جامع اطلاعات مالیاتی نهایی می شود؟» اعلام کرد: طبق آخرین گزارشهایی که داریم نظام جامع اطلاعات مالیاتی تا سال آینده در کشور اجرایی می شود .

پور ابراهیمی در پایان تاکید کرد که در صورت اجرایی شدن نظام جامع اطلاعات مالیاتی هیچ فردی نمی تواند فرار مالیاتی داشته باشد. /الف


انتهای پیام


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد